Andre fag

HTX - MacBook?

11. juli 2024 af Prav0016 - Niveau: C-niveau
Hej, jeg skal snart gå på HTX, og jeg ved ikke hvad for en bærbar jeg skal købe, jeg tænkte på en MacBook pro m3 2023 512 gb.
Men jeg læste, at de ikke kan installere de programmer HTX har.
Derfor vil jeg spørger om der er nogen der ved, om man kan bruge en MacBook i HTX?
På forhånd tak.

Brugbart svar (0)

Svar #1
13. juli 2024 af Iota

Jeg har lige afsluttet HTX med en Macbook pro med M1 chip og det fungerede fint. Jeg har enkelte gange haft små problemer med programmer, men det er nemt at google sig til en løsning. På den måde har jeg ikke selv følt mig begrænset af at bruge mac, og på flere fronter har det været en fordel. Eksempelvis er den vældig god til programmering, hvor min lærer også var begejstret for, hvor hurtig den er. Det er dog irriterende at de har fjernet USB-porten, så man skal medbringe adapter. Jeg ved ikke, hvilke programmer din skole forlanger at I skal bruge, men der findes stort set altid en version til mac. Derudover er der en stor chance for at du kommer til at stifte bekendtskab med Maple, hvor man som macbruger skal gemme PDF'er på en lidt kringlet måde. Når det så er sagt, så er en almindelig PC mere alsidig og i mange tilfælde også billigere. Mac har et lækkert design, og den crasher ikke som mine klassekammeraters computere, men hvis du er i tvivl om den kan køre programmer du skal bruge, så vælg et andet mærke :)

Svar #2
13. juli 2024 af Prav0016

Tak for svar.
Jeg tror jeg går med en Mac.

Skriv et svar til: HTX - MacBook?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.