Andre fag
MacBook til gymnasiet
Jeg står og skal købe en MacBook, da jeg starter i gymnasiet (stx) efter sommerferien. Lige nu ligger mine tanker på en MacBook Air 13 M3 2024.
Er det en computer, der kan anbefales i forhold til skolebrug? Og hvis ja, hvor meget lagringskapacitet samt GB RAM anbefaler I?
Er nemlig ikke sikker på, om det er nødvendigt med en pro, da den er en del dyrere.
Håber I kan hjælpe lidt, da jeg er en smule forvirret
Tak på forhånd :)
Svar #1
06. august kl. 18:06 af ringstedLC
Jeg tror slet ikke, at du kan købe en computer der er for "lille" til gymnasiets programmer.
Svar #2
06. august kl. 20:24 af Hej1331
Er det tilfældet med denne Macbook Air? Hvilken computer kan du så anbefale til gymnasiet og ville en Pro være fint istedet?
Håber du kan svare - og helst hurtigst muligt :)
Mange tak på forhånd
Svar #3
06. august kl. 20:42 af ringstedLC
#1 uddybet: Enhver nutidig computer vil kunne bruges i gymnasiet.
Svar #4
06. august kl. 21:18 af Hej1331
Ahh, ok, tak - troede nemlig, du mente, at en Macbook Air ikke ville være optimalt til gymnasiet.
Det var en lille misforståelse :)
Tak for hjælpen
Svar #5
07. august kl. 00:43 af SuneChr
Jeg ville se tiden lidt an og ikke forhaste et køb, som senere kunne fortrydes. Inden jeg selv påbegyndte studiet, og det var før computernes tid, stormede bogforlagene frem og præsenterede de bøger, der sandsynligvis skulle benyttes. Vi var unge, naive og godtroende og fyrede hele vor studiestøtte af til en del bøger, som senere viste sig ikke at skulle benyttes. Nu kan trykte lærebøger selvfølgelig ikke sammenlignes med udbuddet af computere, - men alligevel. Sørg for at få den rigtige computer bestemt til de normer og krav
du og den skal tilfredsstille.
Svar #6
07. august kl. 00:59 af MentorMath
Jeg er helt enig med de andre.
En ting som jeg finder meget vigitgt at en (god) studiecomputer har, er en rimelig batterikapacitet. Det kan virkelig, personligt for mig at se, være et kæmpe irritationsmoment altid at skulle have sin computer sat i stik; især i gymnasiet og på universitetet hvor man, i stedet for at have et fast klasselokale, går en del fra lokale til lokale.
Skriv et svar til: MacBook til gymnasiet
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.