Engelsk
Analytical essay: Summary
Hej
I et summary må man ikke skrive citater
Hvis jeg skriver følgende:
Before going in, Moira snaps a photo of the narrator’s hair, saying her followers love “before” and “after” shots. When the narrator realizes there’s no “before” photo, Moira reassures her to focus on the “after.”
Ville det tælle som citering? Jeg tænker siger på formuleringen: focus on the "after"
Hvad synes I?
Svar #1
24. oktober 2024 af AngelOneOne
Hej,
Det afhænger af, hvordan du bruger ordene. Hvis du formulerer "focus on the 'after'" præcis, som det står i teksten, kan det blive betragtet som en slags indirekte citat. Dog er der ikke tale om et langt eller formelt citat. Hvis du ønsker at undgå, at det tæller som et citat i et summary, kan du omformulere det til noget i stil med:
"Moira beroliger hende og siger, at hun bør koncentrere sig om resultatet." / "Moira reassures her and says that she should focus on the result."
På denne måde undgår du direkte at bruge formuleringen fra teksten og holder det mere neutralt.
/Angel
"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
“Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein
Svar #2
26. oktober 2024 af upontheabyss
#1Hej,
Det afhænger af, hvordan du bruger ordene. Hvis du formulerer "focus on the 'after'" præcis, som det står i teksten, kan det blive betragtet som en slags indirekte citat. Dog er der ikke tale om et langt eller formelt citat. Hvis du ønsker at undgå, at det tæller som et citat i et summary, kan du omformulere det til noget i stil med:
"Moira beroliger hende og siger, at hun bør koncentrere sig om resultatet." / "Moira reassures her and says that she should focus on the result."
På denne måde undgår du direkte at bruge formuleringen fra teksten og holder det mere neutralt.
Hej, jeg har endnu et spørgsmål. I et essay skal man naturligvis ikke 'gentage sig selv for meget'
Jeg skriver i essayen omkring hvordan hovedpersonen går igennem en forandring (som er hovedtemaet)
Efter denne paragraf, skriver jeg, hvordan den førnævnte forandring afspejles i novellens "setting".
Så jeg beskriver samme forandring, men nu udefra novellens "setting"
Tror du det bliver for gentagende, eller er det fint nok?
Svar #3
27. oktober 2024 af AngelOneOne
Hej,
Det lyder som en fin måde at skabe dybde i din analyse på, uden at det bliver gentagende. Ved at beskrive hovedpersonens forandring først og derefter relatere denne til novellens setting viser du, hvordan denne ændring ikke kun foregår internt i hovedpersonen, men også kan spores i omgivelserne. Dette fremhæver forandringens betydning på flere niveauer og giver din læser en nuanceret forståelse af temaet.
Hvis du sørger for at variere sproget lidt og fremhæve, hvordan settingen forstærker eller kontrasterer forandringen, undgår du også, at det føles som en direkte gentagelse.
/Angel
"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
“Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein
Skriv et svar til: Analytical essay: Summary
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.