Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Kinetik som emne, hvor mat og kemi er beundet sammen? (Kemi/matematik-lærer?

16. december 2024 af SkolleNørd
Hej
Jeg skal ril at vælge fag til min SRP-opgave, hvor jeg tænker at kombinere kemi og matesmtik til at skrive om kinetik (reaktionshastigheder og differentialligninger af hvad jeg kan forstå), men vil gerne vide om der er noget matematik, der passer til min SEP, da jeg allerede har Mat a og haft Kemi b. Jeg er ret usikker nu, da jeg fra nogle lærer får at vode, at der er meget kød på begge fag, hvis det er kinetik der er mit emne, men på den anden side er der nogle af lærerne der siger der ikke er så meget mateamrik, da det matemarik der er bør og være muligt at løse med det jeg har lært i matematikundervisningen.

Er der nogle kemi-matemarik-lærer der kan svare eller nogle der har visse der har lavet sro indenfor disse fag/emne?

Brugbart svar (0)

Svar #1
17. december 2024 af Moderatoren

Det er lidt svært at forstå din tekst, men hvis du allerede taler med nogle lærere, kan du så ikke bare fortsætte med det?

Svar #2
17. december 2024 af SkolleNørd

Det er lidt svært at forstå din tekst, men hvis du allerede taler med nogle lærere, kan du så ikke bare fortsætte med det?

Jeg har skulle tale med min kemilærer som jeg havde i 2.g, nen han svarer shu ikke på min besked selvom han ved at jeg skal vælge fag denne uge. Spg er : er der nok at kunne skribe om i matematikdelen , hvis jeg vil skrive om kinetik???

Jeg har haft kemi b og har mat a

Brugbart svar (0)

Svar #3
17. december 2024 af trnnlsn888 (Slettet)

"Opgaveformuleringen må ikke bygge direkte på stof, der er gennemgået i undervisningen, men må gerne ligge i forlængelse heraf."

du ved vel selv, om det er tilfældet

du kan se her, hvad andre har gjort / skrevet om -

https://www.studienet.dk/s?q=sro+kemi+og+matematik

https://www.studienet.dk/srp/matematik-kemi

Skriv et svar til: Kinetik som emne, hvor mat og kemi er beundet sammen? (Kemi/matematik-lærer?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.