Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Forsøgs ideer

28. januar 2025 af Mismis123

Hej 

Jeg skal så småt begynde at fiinde et forsøg til min SRP. Jeg har valgt at skrive om smerter og smertestillende med forkus på acetylsalicylsyre. 

Jeg har dog fremstilt acetylsalicylsyre i 2g og kan derfor af gode grunde ikke lave det samme forsøg. Jeg har efter hånden søgt internetten tomt. 

Kan en hjælpe mig med om jeg overhoved kan finde et forsøg inden for acetylsalicylsyre? hvad sal jeg prøve at søge efter? Hvor kan jeg eventuelt prøve ta søge henne? 

Brugbart svar (0)

Svar #1
28. januar 2025 af strawberryfieldsforever (Slettet)

hvilke fag skal du skrive i?

hvad vil du skrive om / belyse i din opgave?

måske kan du bruge dette - https://kendkemien2.systime.dk/fileadmin/indhold/Eksperimenter/kapitel10/Bestemmelse_af_acetylsalicylsyre_01.pdf

Svar #2
28. januar 2025 af Mismis123

Jeg skriver i Kemi A og bio C. Jeg skal indtil videre forklare og redegøre om nervesystemet. og de kemiske processer. 

Men tak for ideen. Jeg har sendt den afsted til min lære og han skal lige undersøge nemere. lige ved første øje kast kunne han se at jeg ikek har lavet sådanne forsøg før. igen tusind tak. 

Brugbart svar (0)

Svar #3
06. februar 2025 af DrNielsen

ASA er en COX hæmmer. På denne baggrund vil du se at ASA ikke kun er smertelindrende, det er også blodfortyndende og sænker temperaturen.

Du kan undersøge hvordan størkningstiden af blod påvirkes ved påvirkning af ASA. Eksempelvis.

Skriv et svar til: Forsøgs ideer

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.