Resultater: 18461 til 18480 af 436241
-
Noter til naturfag
ForumindlægHej! Da jeg skal til eksamen i naturfag, ville jeg lige høre om der er nogen, der har nogle notater til dette fag liggende?Emnerne er som følger:EnergiIoner og ionforbindelserLineær vækst -
Bestem hastighedskonstanten k
ForumindlægNogen der kan hjælpe med delspørgsmål d) i vedhæftede opgave? -
orienteret..
ForumindlægHvad med betyder orienteret i følgende sammenhæng:Om vektorerHvert af disse orienterede liniestykker kaldes en pil, og hver pil kaldes en repræsentant for vektoren. -
Gran-plot
ForumindlægHvad er den nærmere teori bag et gran plot. En måde til at bestemme ph udfra vha af forsøgsresultater fra et titreringsforsøg. Noget med at der hvor 2 linjer skærer er ækvavilenspunktet men ka ikke helt huske det -
Nanoteknologi
ForumindlægVi har haft valg frit emne om nanoteknologi og min lærer fandt så meget sent ud af at det valgfrie emne skulle opgives til eksamen. Så det er det så blevet.Men jeg ved bare slet ikek hvad jeg skal sige hvis jeg trækker det emne. For der er næsten ikke noget at sige. nogen der har haft nanoteknolo... -
Fysikeksamen - indledning?
ForumindlægHejsa...Jeg skal snart til mundtlig fysikeksamen og er ved at have godt styr på selve stoffet, men kom til at tænke på hvordan man egentlig starter når man kommer ind efter forberedelsen? Fremlægger man en disposition, eller "zoomer" man langt ud og giver en slags generel introduktion t... -
Engelsk digt
ForumindlægVille lige høre om der er nogle der har notater til Gary Snyder - This poem is for bear? eller ved hvor der er nogle? - for kan ikke finde noget... :SPå forhånd tak... -
wye?????
Forumindlægsidder og læser israel-palæstina konflikten og er stødt på den såkaldte wye overenskomst (1998) Men hvordan er det lige at man udtaler "wye" ??? -
HTX SUKKERTOPPEN
ForumindlægHej folkens Jeg har tænk mig at starte på HTX sukkertoppen med studieretningen teknologi og design, også ville jeg bare lige stille nogle spørgsmål angående skolen. hvad er gennemsnitskarakteren er for at komme ind på HTX sukkertoppen? Hvordan er det sociale miljø? Hvordan er lærerne? Får man... -
skalarprodukt
ForumindlægHey..Er mit i eksamenspensum til 1. årig A-niveau, og støder i beviset for "projektion af vektor på vektor" på udtrykket: "danner skalarprodukt med vektor x"! Mit spg. er så: Hvad betyder det helt korrekt? -
Overlegen svensker
ForumindlægNogen der vil give denne svensker et kvalificeret modsvar.www.makeashorterlink.com/?U1F622078Se øverst. -
Ensvinklede trekanter
ForumindlægEr der ikke en klog person, der kan give mig et bevis for, at forholdet mellem de tre par af sider i to ensvinklede trekanter er konstant? Altså at der for to ensvinklede trekanter ABC og A'B'C' gælder, ata = k*a'b = k*b'c = k*c' -
Oldtid eksamen
ForumindlægJa så er min næste eksamen oldtidkundskab. Og jeg har nogle spg. hertil, som jeg ikke helt kan finde svar for i de gamle tråde.Som jeg har forstået det, så får man en kendt tekst, f.eks. en side fra iliaden og et kendt monument? Derefter skal man sætte sig ind 25 min for at forberede til fremlægg... -
Tysk sætning
ForumindlægHvordan oversætter man:"Jeg ville gerne have fortalt om XX"?På forhånd tak,Sofie -
Herodot-Kong Kroisos
ForumindlægEr der nogen som lige kan hjælpe mig med at redegøre for de folkeslag nævnt i Kong Kroisos?Kroisos er fra Asien, Lydien, og havde dem under kontrol. Men havde han nogle grækerne under sig også? -
A/V-forhold
ForumindlægHej,Er der nogen, der kort kan forklare, hvad A/V-forholdet går ud på, når man snakker om celler. Jeg har skrevet følgende, men det virker usammenhængende:Jo større cellen er, desto større afstand skal en eventuel stofudveksling foregå over. Det er energikrævende, så derfor forbliver celler små. ... -
er der ikke en der gider kigge..j skal op til prøve imorgen.
Forumindlæger der nogen der har læst "The slave auction" af Frances Harper??hvis der er vil i så ikke give en kort analyse..j ved slet ikke hvad jeg skal sige.. -
Design i gymnasiet ??
Forumindlæghej.. er der nogen, der kan hjælpe mig med at fortælle om design eksamen.. Jeg har det på C-niveau, men jeg aner slet ikk hvad jeg skal foretage mig...jeg skal op om få dage, men jeg er ret lost i det.. Er der nogen, der kan hjælpe..?? -
Engelsk engelsk ordbog..
Forumindlæghej.. jeg skal have slået nogle ord op på engelsk, men jeg skal også kunne forklare dem på engelsk.. findes der sådan en ordbog på nettet... ?? mange tak.. -
Aranda / Arrernte
ForumindlægHej!!!! Nogle der har nogle religion-notater om Aranda-stammen, også kaldet Arrernte-stammen? Eller bare om de australske aboriginals' religion?Pia
