Søgning på: danskere i verden. Resultater: 14021 til 14040 af 47039
-
Tonkinbugt
ForumindlægHej jeg er ved at skrive en AT-opgave omkring Vietnamkrigen med vægt på tonkinbugt. Jeg kommer dog itvivl om episoden rent faktisk fandt sted? Blev det amerikanske skibe angrebet, eller var det bare noget amerikanerne fandt på..? Mange tak på forhånd. -
Hvilket program bruger i til notetagning?
ForumindlægHej Jeg ville høre hvad folk bruger af programmer til notetagning til Mac i gymnasiet? God aften! -
Metafor?
ForumindlægKan man kalde "det perfekte helvede" for en metafor? -
Statistik
ForumindlægEt stort butikcenter har 8 indgange, som butikcenteret formoder benyttes lige meget af dets besøgende. Butikcenteret har spurgt 1000 tilfældigt besøgende, hvilken af de 8 indgange de er kommet ind ad. a) Opstil en nulhypotese, som butikcenteret kan anvende til at teste om deres formodning holder... -
Ulemper og fordele ved at bruge matematiske modeller
ForumindlægHej derude. Hvilken fordele og ulemper er der ved at bruge matematiske modeller? -
Metoder
ForumindlægHvad er fordele og ulemper ved simulering som metode? -
Valg af uddandelse
Forumindlægjeg er en pige på 14 der får i 8. klasse. Jeg tænker at vælge en HTX uddannelse da jeg er meget glad for det naturvidenskabelige. egentlig er mine karakterer ret gode (12 i kemi, biologi og mundtlig matematik plus 10 i de andre slags matematik) mit snit ligger på 9,5 men jeg er mega usikker på mi... -
Konkurrenceevne
ForumindlægHejsa - jeg søger en der kan hjælpe mig med at forstå et bilag Opgavens hovedspørgsmål lyder således: Undersøg hvad der kan udledes om udviklingen i globaliseringen og Danmarks eksport. Viden om konkurrenceevne og relevante beregninger skal inddrages i besvarelsen. Det bilag jeg har svært v... -
Frederiks oprør
ForumindlægHejsa! Jeg er lige nu igang med analysere Frederiks oprør af Martin A. Hansen. I starten af novellen står der "Man sagde, at Frederik var lidt løjerlig – og det er faktisk værre end blot løjerlig" men hvordan skal det forstås? Håber nogle har læst den og måske kan hjælpe:) -
Marie Grubbe + film - HJÆLP
ForumindlægHvilken film eller video kunne afspejle Marie Grubbes personlighed? -
Bjørn Nørgaard og Lene Adler Petersen: ”Den kvindelige Kristus”, happening (1970)
ForumindlægHej Er der ngole, som kanhjælpe med fat forklare hvad man akn analysere i det ovenstående værk+ -
tegn på liv i rummet
Forumindlæghej vi er to piger som skal til at op i vores 9 klasses projektopgave og derfor skal vi jo have en problemstilling-og formulering. Det ville være en kæmpe hjælp hvis vi kunne få nogle bud og ideer -
Teodicé problemet
ForumindlægHej vi er to elever der skal op til eksamen i kristendom og vi har trukket lidelse i verdensreligionerne og vi skal forklare om teodicé problemet men vi er stadig i tvivl om hvad det handler om. Er der nogen der kan forklare det? På forhånd tak -
Engesk eksamen change the world ideer
ForumindlægHej jeg har trukket changs the world i Englsk mundig eksame og er helt på bare bund hvad jeg skal vælge så i må må meget gerne skriv hvis i har nogle gode ideer tak på forhånd -
Søge ind. Ved ikke!!!
ForumindlægHej studieportalen Jeg bliver student her til sommer, og skal søge ind på en videregående uddannelse før den 15.juni. Problemet er at jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal søge ind på, og jeg er faktisk ligeglad. Mit gennemsnit vil ligge på 2-3, når jeg er færdig, så jeg har hellere ikke så mang... -
Buddhisme HJÆLPP!!!
ForumindlægHej.. det er fordi jeg har prøve imorgen om buddsime Hvad tænker i der er vigtigte af have styre på? Min lærer sige at der er 25 spg. Hvad er vigtige at vide? jo mere i fortæller jo bedre:) -
Samfundsfag
ForumindlægHej Jeg skal skrive om oktoberrevolutionen i Rusland (1917) Nogen der bare lige kort og kontant kan skrive hvad der skete m.m? -
Tilknytningstyper
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med de fire spørgsmål? -
Samfundsfags fremlæggelse
ForumindlægHej Jeg har en fremlæggelse sammen med min gruppe, som skal være færdig til på mandag. Vi har fået emnet Frihedsbevægelserne i Europa". Vi har valgt at dele det op, så vi alle sammen tager hver en frihedsbevægelse, og skriver om den Jeg har fået om "Oktoberrevolutionen" Jeg ha... -
Vækst
ForumindlægJeg skriver studieretnings opgave og skal forklare hvorfor en eksponentiel er bedre til at forklare befolkningsvæksten end en linær og potens. Pft.
