Søgning på: danskere i verden. Resultater: 14021 til 14040 af 47039
  • Tonkinbugt

    Forumindlæg
    Hej jeg er ved at skrive en AT-opgave omkring Vietnamkrigen med vægt på tonkinbugt. Jeg kommer dog itvivl om episoden rent faktisk fandt sted? Blev det amerikanske skibe angrebet, eller var det bare noget amerikanerne fandt på..? Mange tak på forhånd.
  • Hvilket program bruger i til notetagning?

    Forumindlæg
    Hej Jeg ville høre hvad folk bruger af programmer til notetagning til Mac i gymnasiet? God aften!
  • Metafor?

    Forumindlæg
    Kan man kalde "det perfekte helvede" for en metafor?
  • Statistik

    Forumindlæg
    Et stort butikcenter har 8 indgange, som butikcenteret formoder benyttes lige meget af dets besøgende. Butikcenteret har spurgt 1000 tilfældigt besøgende, hvilken af de 8 indgange de er kommet ind ad. a) Opstil en nulhypotese, som butikcenteret kan anvende til at teste om deres formodning holder...
  • Ulemper og fordele ved at bruge matematiske modeller

    Forumindlæg
    Hej derude. Hvilken fordele og ulemper er der ved at bruge matematiske modeller?
  • Metoder

    Forumindlæg
    Hvad er fordele og ulemper ved simulering som metode?
  • Valg af uddandelse

    Forumindlæg
    jeg er en pige på 14 der får i 8. klasse. Jeg tænker at vælge en HTX uddannelse da jeg er meget glad for det naturvidenskabelige. egentlig er mine karakterer ret gode (12 i kemi, biologi og mundtlig matematik plus 10 i de andre slags matematik) mit snit ligger på 9,5 men jeg er mega usikker på mi...
  • Konkurrenceevne

    Forumindlæg
    Hejsa - jeg søger en der kan hjælpe mig med at forstå et bilag Opgavens hovedspørgsmål lyder således: Undersøg hvad der kan udledes om udviklingen i globaliseringen og Danmarks eksport. Viden om konkurrenceevne og relevante beregninger skal inddrages i besvarelsen. Det bilag jeg har svært v...
  • Frederiks oprør

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg er lige nu igang med analysere Frederiks oprør af Martin A. Hansen. I starten af novellen står der "Man sagde, at Frederik var lidt løjerlig – og det er faktisk værre end blot løjerlig" men hvordan skal det forstås? Håber nogle har læst den og måske kan hjælpe:)
  • Marie Grubbe + film - HJÆLP

    Forumindlæg
    Hvilken film eller video kunne afspejle Marie Grubbes personlighed?
  • Bjørn Nørgaard og Lene Adler Petersen: ”Den kvindelige Kristus”, happening (1970)

    Forumindlæg
    Hej Er der ngole, som kanhjælpe med fat forklare hvad man akn analysere i det ovenstående værk+
  • tegn på liv i rummet

    Forumindlæg
    hej vi er to piger som skal til at op i vores 9 klasses projektopgave og derfor skal vi jo have en problemstilling-og formulering. Det ville være en kæmpe hjælp hvis vi kunne få nogle bud og ideer
  • Teodicé problemet

    Forumindlæg
    Hej vi er to elever der skal op til eksamen i kristendom og vi har trukket lidelse i verdensreligionerne og vi skal forklare om teodicé problemet men vi er stadig i tvivl om hvad det handler om. Er der nogen der kan forklare det? På forhånd tak
  • Engesk eksamen change the world ideer

    Forumindlæg
    Hej jeg har trukket changs the world i Englsk mundig eksame og er helt på bare bund hvad jeg skal vælge så i må må meget gerne skriv hvis i har nogle gode ideer tak på forhånd
  • Søge ind. Ved ikke!!!

    Forumindlæg
    Hej studieportalen Jeg bliver student her til sommer, og skal søge ind på en videregående uddannelse før den 15.juni. Problemet er at jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal søge ind på, og jeg er faktisk ligeglad. Mit gennemsnit vil ligge på 2-3, når jeg er færdig, så jeg har hellere ikke så mang...
  • Buddhisme HJÆLPP!!!

    Forumindlæg
    Hej.. det er fordi jeg har prøve imorgen om buddsime Hvad tænker i der er vigtigte af have styre på? Min lærer sige at der er 25 spg. Hvad er vigtige at vide? jo mere i fortæller jo bedre:)
  • Samfundsfag

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal skrive om oktoberrevolutionen i Rusland (1917) Nogen der bare lige kort og kontant kan skrive hvad der skete m.m?
  • Tilknytningstyper

    Forumindlæg
    Nogle der kan hjælpe mig med de fire spørgsmål?
  • Samfundsfags fremlæggelse

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en fremlæggelse sammen med min gruppe, som skal være færdig til på mandag. Vi har fået emnet Frihedsbevægelserne i Europa". Vi har valgt at dele det op, så vi alle sammen tager hver en frihedsbevægelse, og skriver om den Jeg har fået om "Oktoberrevolutionen" Jeg ha...
  • Vækst

    Forumindlæg
    Jeg skriver studieretnings opgave og skal forklare hvorfor en eksponentiel er bedre til at forklare befolkningsvæksten end en linær og potens. Pft.