Resultater: 14601 til 14620 af 436512
-
Spændingsrækken
ForumindlægHej ! :D Jeg er ikke sikker, på om dette burde være i kemi eller fysik, men da det omhandler spændingsrækken, går jeg ud fra at det er kemi. Jeg har fremstillet et Daniell-element, hvor der blev ledt strøm igennem. Men det var en meget lav strøm, næsten ingen ting. De metaller der blev br... -
Eksamenssæt 2013 aug bioteknologi A
ForumindlægHej. Jeg vil hører om der nogle, der har lavet dette eksamenssæt? I så fald, hvordan man har svaret opg 3.1 Jeg har vedhæftet eksamenssættet. vh Ralf -
Fodbold - bevægelsesmønster
ForumindlægHej, er ved at skrive SRP, og har fået til opgave at redegøre for en fodboldspillers bevægelsesmønster... Hvad menes der helt præcist ved dette ? Eventuelt nogle links der kan føre mig til svaret eller jeres bud ? Håber nogen kan hjælpe... Mvh. Morten Møller -
Hjælp til AT
ForumindlægHej venner :-) Er der en god, som er god til AT: Dansk A & Biologi C. Jeg har nogle problemformuleringer, som jeg gerne vil have en til at kigge på; også derudover se om de stemmer med min problemformulering. - Gerne over private beskeder tak. Mvh: Inna -
Kritisk mængde i binominalfordeling?
ForumindlægJeg bliver i en opgave bedt om at svare på hvad den kritiske mængde er udfra en binomaltest. Hvad menes der her? Mvh Olivia -
Studieretningsprojekt til i morgen .. hjælp.. reaktionsskema
ForumindlægHeysa .. jeg sidder lige og skrivr det idste ind i studieretningsprojektet. Sidder fast i en opgave .. håber i kan hjælpe. 5CO (g) + I2O5 (ethanol) -->I2 (ethanol) + 5CO2 (g) I ovenstående reaktion skal jeg bestemme stofmængden af I2 .. Jeg ved at den er afhængig af hvor mange I2O5- moleky... -
egenskaber
ForumindlægHej er der nogen som ved hvad forskellen på fysiske og kemiske egenskaber er? bare en generel definition. thanx -
SRP: Terrorismens samfundsmæssige konsekvenser
ForumindlægHej Jeg skriver SRP i sam og eng og skal diskutere de sammenfundsmæssige konsekvenser af terrorisme. Jeg ved der overvågningssamfundet, men er der nogle der har andre ting eller har nogle kommentarer til hvad overvågningssamfundet medfører? tak -
Mediefagligt begreb - noget som minder om intertekstualitet :)
ForumindlægHej folk :) Hvad hedder det, når der er referencer til nutiden (i en science fiction film) Fx ser man Mona Lisa gå op i flammer, eller biblen blive brændt. Jeg ved, at det hedder intertekstualitet, når man har at gøre med referencer fra film til film, men jeg ved ikke, hvad det hedder i den samme... -
Finde personlige stedord
ForumindlægHej. På tysk så kan man finde personlige stedord ved at analysere eller at finde præpositionen - er der andre måder? Synes, at det kan være vanskeligt at analysere. Her er et eksempel på en sætning... 2. Kennst du _______ ? (die Frau) Self ved jeg godt, at det er akkusativ, ... -
Hedder det: Ud i eller ud på badeværelset?
ForumindlægSom overskriften siger, hedder det at gå ud i bedeværelset eller gå ud på badeværelset. I ordbogen står ud på bedeværelset men er ved at skrive stil over to digte og der bruger Rifbjerg ud i badeværelset. Syntes det lyder forkert så der er sikkert en mening med det. Sætningen i digtet lyder: &quo... -
Planintegral
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp fra nogen af uni-folkene.Jeg skal udregne planintegralet Int_B(sqrt(x)-y^2), hvor integrationsmængden B er den begrænsede punktmængde i 1. kvadrant, der er afgrænset af kurverne y=x^2 og x=y^4. Jeg ved godt at jeg skal bruge reduktionssætningen for planintegral i retvi... -
Matematik-forum for uni-folk
ForumindlægLige et spørgsmål til webmasterne. Ville det ikke være en idé at oprette et forum for folk, som har matematik på uni-niveau? Eller synes I at nuværende matematik-forum er tilstrækkeligt. -
Tangentielt kurveintegral
ForumindlægKan nogen af uni-matematikerne svare mig på dette spørgsmål? Jeg skal bestemme et tangentielt kurveintegral, langs en kurve K, hvor K er givet ved tre forskellige parameterfremstillinger: (0,0,t), tE[0,1]; (0,t-1,1), tE[1,2]; (t-2,1,1), tE[2,3]. Jeg har fundet det tangentielle kurveintegral langs... -
Erindring
ForumindlægHej alle. Jeg har fået en opgave for i Dansk, hvor jeg skal skrive en erindring. Er virkelig tom for idéer, så kom gerne med en masse gode idéer. Mange tak på forhånd! -
Statistik
ForumindlægHej. Jeg sidder med et spørgsmål, hvor der står at jeg skal give en statistisk beskrivelse af højden,h, målt i cm. Mit spørgsmål lyder så, hvad indebærer "en statistisk beskrivelse"? Vil det sige at jeg skal lave en tabel over frekvenser, finde middeltallet, lave en sumkruve og kumu... -
Teknologirapport
ForumindlægHej alle.Jeg er i øjeblikket i gang med at skrive teknologirapport på HTX.'I den forbindelse ville jeg høre om der er nogen af jer der har en god rapport liggende jeg må se til inspiration??Emnet er ikke vigtigt da rapporten udelukkende er til at få ny inspiration./D@niel -
det driver mig til vanvid!!!
Forumindlæghey alle sammen...jeg har prøvet og slog det op i en ordbog...men jeg kan ikke finde detord er = nutbunnieser der en som vil være sød og hjælpe migQnuz SuperZasa -
Løs ligningen
ForumindlægHej, jeg står med en opgave, hvor jeg skal løse ligningen: 3x+6 = 2x+1. Jeg er helt blank, da jeg som regel ikke kan finde ud af isoler. Any help? :/ -
Et dukkehjem
ForumindlægJeg har læst Henrik Ibsens "Et Dukkehjem" og skal nu skrive en anmeldelse af den som skal være til en af DATIDENS aviser. Jeg vælger selv om jeg vil være begejstret for bogen, eller forarget. Er der nogen der kan give mig lidt inspiration???
