Resultater: 14781 til 14800 af 436512
-
Bærbare computere
ForumindlægHej alle. Jeg har super meget brug for jeres hjælp! Jeg har lavet en spørgeskema undersøgelse omkring køb af bærbare computere, og des flere svar jeg får, jo bedre. Det er i forbindelse med et skoleprojekt og alle besvarelser er anonyme. Det tager max 2 min at besvare, så jeg ville blive glad hvi... -
Litteraturliste og noter.
ForumindlægJeg har to bøger som er skrevet af de samme to forfattere. Hvordan viser jeg så i mine noter hvilken bog jeg har brugt ? Og hvordan skal det skrives i litteraturlisten? -
Ba-137* henfald
Forumindlæghej jeg har fået en opgave hvor jeg skal redegøre det radioaktive henfald af stoffet Ba-137* men ved ikke rigtig hvad jeg skal skrive om det...?? -
Genetik - hårfarve
ForumindlægEr der nogen som har en ide om hvordan to personer med mørkt hår kan få et barn med blond hår da begge parter normalt skal besidde det recessive gen for at få et barn med blondt hår? -
henfald af Ba*-137
Forumindlæghej jeg skal redegør for det radioaktive henfald for stoffet Ba*-137 når det udsender gammastråling. jeg ved at den mister det energi som det har i overskud, men hvad ellers kan jeg komme ind på?? det er en stor opgave jeg er igang med, så jeg skal skrive så meget som muligt tak :) -
Kaffes stoffer
ForumindlægJeg skal skrive egenskaber for kaffes stoffer: Theobromin, Theophyllin, Paraxanthin, Xanthin, Adenosin og cAMP. Nogen som kan hjælpe? Synes ikke rigtigt, at jeg kan finde det nogen steder? -
forklaring
Forumindlægjeg skal beregne den stofmængde ammoniak der kan dannes ved reaktion mellem 1,5 mol dinitrogen og 3 mol dihydrogen N2 + H2 --> 2NH 1,5 mol 3 mol x (her kan jeg vel ik skrive 2 mere..) M af 2NH = 30,04 g/mol men nu kan jeg stadig ik komme videre, selvom jeg forstår de andre... -
Disposition om vand,magnetisme og alkohol
ForumindlægHej SP! Jeg står og mangler disposition om H2O, magnetisme og alkohol! Så ville jeg blive meget glad hvis i sender jeres dispositioner ;d, ska i eksamen i januar måned.. så har virkeligt brug for det ;) -
Sabbat år > ansøgning næste år
ForumindlægHey, jeg har valgt at droppe ud af 1.g da det ikke lige var mig, har derfor taget et år hvor jeg er ude og arbejde. Jeg ville høre hvilke formularer og hvornår man skal ansøge til næste år, og om jeg kommer til at blive lagt bagest i køen hos gymnasiet pga. mit valg med at tage et sabbat år? Kan ... -
Hvad er ??
ForumindlægHvad er der forskel mellem boganmeldelse eller bograpport??? Hjælp plzz.. Kan ikke gå i gang når jeg ikke ved det . Tak (: -
Højere dagpengemaksimum og offentlige lønninger
ForumindlægHvordan kan man forhindre, at økonomien kommer ud i uføre, hvis man hæver dagpengemaksimum til 30.000 kr. uden at sænke dagpengeperioden og hæve de offentligt ansattes lønninger med 6.000 kr. om måneden over tre år? -
Matematik A VUC
ForumindlægHej. Jeg har en veninde, som kæmper for at bestå matematik A på VUC. Det er 4 år siden hun har afsluttet matematik B, hvorfor hun har glemt det meste af matematik. Hun synes det utroligt hårdt, og har svært ved at følge med i timen. Derfor vil jeg høre jer, om hvordan eksamen på VUC suppleri... -
Tyrkiet og EU
Forumindlæg... Jeg skal beskæftige mig med Tyrkiets (manglende) optagelse i EU. jeg vil se på historien, deres talrige forsøg, deres forbedringer og hvad der taler for og imod optagelsen. noget af det jeg har tænkt mig at nævne af de sysnspunkter der er kommet frem i den offentlige debat er menneskerettighe... -
kritiske punkter gennem lokalt minimum - plot
ForumindlægHejsa. Jeg skal plotte nogle niveaukurver over de 3 kritiske punkter som jeg har fundet. Jeg tegner dem i Mapple, men synes ikke jeg kan se at alle mine tre punkter er minimumspunkter. Nogen der kan hjælpe mig? Tror det kan være at jeg vælger nogle forkerte værdier til kurverne? Jeg v... -
hvad er 3. resonansfrekvens for en halvbølgeresonator? og hvad er den for en kvartbølgeresonator?
ForumindlægHvis grundtonen ( 1.resonans ) har en frekvens på 72 Hz, hvad er 3. resonansfrekvens for en halvbølgeresonator? og hvad er den for en kvartbølgeresonator? ( noter formlerne i symboler før der insættes tal ) tak på forhånd :) -
Hvor lang tid går der fra du ser lynet til du hører tordenbraget?
ForumindlægHvor lang tid går der fra du ser lynet til du hører tordenbraget hvis lynet slår ned 16 km borte på en lun sommernat hvor temperaturen er 23oC,? ( noter formlerne i symboler før der indsættes tal ) -
terminsprøver
Forumindlægheeij. jeg skal til terminsprøve i december, men vil gerne allerede begynde og øve mig nu. er der nogen der har gode råd til, hvordan jeg kan forberede mig. EVT. nogle hjemmesider jeg skal op til følgende fag: Dansk læsning, retstavning og skriftlig fremstilling Engelsk Læsnin... -
firkant, længde, bestemmelse af længder og vinkler
ForumindlægHJÆLP MODTAGES MED GLÆDE På figuren ses en firkant. BILLEDE VEDHÆFTET Vinkel C = 90 grader. Andre vinkler mm. er på det vedhæftet dokument a) bestem længden af BC B) bestem længden af AD C) bestem arealet af firkanten ABCD -
X i anden.
ForumindlægHej. Jeg er ved at løse andengradsligninger og vil prøve at skrive noget tekst i alm. word 2007. Jeg kan ikke finde ud af at skrive x i anden. Jeg kan skrive x^2, men vil gerne have det lille total øverst til højre for x. Så har jeg prøvet at gå ind under indsæt+symboler. Her kan jeg ... -
HJÆLP!!!
ForumindlægHvis grundtonen ( 1.resonans ) har en frekvens på 72 Hz, hvad er 3. resonansfrekvens for en halvbølgeresonator? og hvad er den for en kvartbølgeresonator? ( noter formlerne i symboler før der insættes tal )
