Studievejledning

Matematik A VUC

29. marts 2015 af piabing (Slettet)

Hej.

Jeg har en veninde, som kæmper for at bestå matematik A på VUC.

Det er 4 år siden hun har afsluttet matematik B, hvorfor hun har glemt det meste af matematik. 

Hun synes det utroligt hårdt, og har svært ved at følge med i timen.

Derfor vil jeg høre jer, om hvordan eksamen på VUC suppleringsfag er? Består langt de fleste? 

Brugbart svar (0)

Svar #1
29. marts 2015 af Jerslev (Slettet)

Eksamen på suppleringskurser er den samme som den almindelige eksamen ville være i gymnasiet. Der kan måske blive overvejet, at eksaminanden skal videre i uddannelsessystemet, når der voteres karakter, men man skal ikke regne med det.

Svar #2
30. marts 2015 af piabing (Slettet)

Okay.

Hvis hun dumper mundtlig, men består skriftlig med f.eks. 7 - har hun så bestået faget?

Hun skal nemlig bruge det til at søge ind på en videregående uddannelse, som kræver mat a. 

Brugbart svar (0)

Svar #3
30. marts 2015 af LarsJensen0 (Slettet)

Hvis hun dumper mundtligt, men består det skriftlige med 7, ja så er det ifølge min hovedregning=bestået, meeeeen: Hvis det er det niveau som hun er på, så er der god grund til at gøre noget mere ved det (eller overveje noget som ikke kræver Mat A).

Hvis/når en videregående uddannelse kræver Mat A, ja så bliver det jo straks meget sværere efter sommerferien når hun starter på den videre gådende uddannelse. Det er jo ikke bare for sjovt skyld at der kræves A niveau; man skal faktisk også kunne stoffet da der jo skal bygges videre på det.

Hilsen Lars

Svar #4
30. marts 2015 af piabing (Slettet)

Det har du ret i, men hun vil det bare så meget. 

Skriv et svar til: Matematik A VUC

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.