Søgning på: danskere i verden. Resultater: 17461 til 17480 af 47039
-
Velfærdsmodeller udfordringer og løsninger
Forumindlægheey, Skal op til eksamen på fredag. Min lærer har givet mig en seddel på de emner vi skal læse om, og der står bla. noget om velfærdsmodellerne og dens udfordringer/løsninger. Jeg ved virkelig ikke hvad det er, eller hvad der menes med det. Håber i kan hjælpe -
Lectio og karaktergennemsnit
ForumindlægSå er det snart tid til karaktergivning, vi får dem gennem Lectio. Er der nogen, der har fået dem og kan se, at gennemsnittet er regnet ud på "den nye måde" (for elever på den nye reform), dvs. hvor A-niveau vægter 2, B vægter 1,5 og C vægter 1? -
HURTIG HJÆLP !
ForumindlægHvis nu i tænker på Mick Øgendahl hvad tænker i så ?? (Er ved at lave eksamens opgave i komm/it, laver en plakat) -
Lobbyister
ForumindlægHvad kan være fordelene og ulemperne ved, at der er lobbyister i et politisk system? -
Oversættelse
ForumindlægEr der nogen der vil være så venlige at oversætte det her stykke for mig. Jeg vil være meget meget MEGET taknemmelig! Shakespeare's Iago is one of Shakespeare's most complex villains. At first glance Iago's character seems to be pure evil. However, such a villain would distract from... -
Ordbog
ForumindlægEr der nogen, der kender en ordbog, som man kan bruge uden være forbundet til internettet. Jeg ved der findes bøger, men jeg mener en ordbog, der kan fungere på computeren uden net? -
Racism ( Det haste, har kun en dag tilbage før jeg skal aflevere den)
ForumindlægHej, jeg skal skrive en stil på engelsk. Spørgsmålene lyder sådan her: Jeg skal forklare hvorfor jeg synes at folk bliver racister? og jeg skal referer til filmen " American history X ". Jeg skal også forklare hvad foreskellen mellem Racism, prejudice and discrimination er. -
eksamens sæt/opgaver fra 2006
ForumindlægHei... ville hører hvor man kan finde tidligere eksamens- sæt/opgaver?? -
Vi blir' snart overflødige
ForumindlægLæs her: http://epn.dk/teknologi2/computer/article1827549.ece Og så er det nat med Studieportalen. -
Übersetzung (:
ForumindlægHejsa I intelligente mennesker Nu er jeg netop blevet færdig med min tysk oversættelse, og jeg håber på, at der er nogen der vil være så venlige at kigge den igennem. På forhånd tak :) Viele Jugendliche lieben Fastfood. Warum? Sie sagen: „Fastfood schmeckt gut, und kostet nicht viel.“ Das In... -
Hjælp til synopse
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til hvordan en synopse skal se ud, og hvordan jeg skal lave en, jeg har trak avisens tekster og jeg kan ikke finde ud af at starte på den. så er der også nogle ting, som jeg ikke helt forstå hvad det er og hvad jeg skal gøre:p Præsentation af analyse og fortolkningspun... -
Find fem fejl - krudt
ForumindlægI det ellers udmærkede kemileksikon "Håndbog i kemiske fagtermer" af Preben Hartmann-Petersen, Gyldendal, København 2004, er anført følgende om krudt. Krudt black powder, "gunpowder" Sort krudt, er den ældste og mest kendte form for krudt en blanding af 15% carbon, 10% svovl ... -
Rettelse af sætninger
ForumindlægHej jeg har oversat nogen sætninget til spansk,. vil i være søde at rette dem ? here we go 1.muchos espanoles no desaon pensar de muerte 2.al mexicano hay una vida después de la muerte 3.el mexicano sabía estupendo el pozo que los muertos no podrían comer. 4.Pablo no piensa muy de muerte ni ... -
Almen studieforberedelse.
ForumindlægHej. Jeg synes, at det ville være en god idé, hvis man lavede et forum for almen studieforberedelse. Det ville være en god hjælp for folk, som skal have hjælp i forumet. Desuden ville det også være ret, hvis man kunne uploade opgaver og derved også hente inspiration. AT er jo et fag, som fylder... -
Ideologisk, pragmatisk eller populistisk parti?
ForumindlægHej Jeg skal finde et parti i DK som er ideologisk (prioriterer interessefaktoren højest), et parti, der er pragmatisk (prioriterer den parlamentariske faktor højest) og et parti, der er populistisk (prioriterer opinionsfaktoren højest). Kan nogen hjælpe mig? Jeg har foreslået Enhedsliste... -
SELVOM
ForumindlægHvad hedder 'selvom' på engelsk? Det står ikke i min ordbog :s -
Emnevalg
ForumindlægHej, Jeg står til og skal skrive en opgave i teknologihistorie. Problemet er bare, at jeg intet emne kan finde. Jeg skal skrive en rapport om et stykke teknologihistorie, opfundet eller lavet mellem 1850 og 1950. Det kan sådan set være hvad som helst - bygninger, ingeniørkunst, opfindelser osv.... -
Ny karakterskala
ForumindlægHej. Jeg har læst på KU's hjemmeside, at man på medicin skal have 8 i snit i fysik, kemi og matematik. Hvad skal man have i snit hvis man har fået karakterer efter den nye skala? Håber der er nogen som kam hjælpe. De bedste hilsner SuperCarla:-) -
Hvordan forholder du dig til fagene?
ForumindlægHvordan har I indtil videre haft det med fagene? Hvad har været nemmest/ sværest/ sjovest/ kedeligst - hvorfor? Hvad har du gjort for at overkomme forhindringer i fagene, så de blev mere interessante eller så du forstod dem bedre? -
Hjælp til verber
ForumindlægEs ist leicht, in dieser Kälte krank .... (at blive). Jeg ville umiddelbart tro, at (at blive) hedder werden, men ved ikke om det måske kunne hedde zu werden. Was möchtest du .... (blive). Jeg mener, at det skal være werden, fordi der er to verber, men jeg er ikke sikker. Håber i vil hjælpe. ...
