Resultater: 18161 til 18180 af 436513
-
hjælp til at rette mit spansk
Forumindlæghej ville lige høre om der var en der lige ville kigge på min spanske stil og se om der er nogle fejl: No, no creo en Dios. Yo soy ateo. No creo en Dios, porque no creo en las cosas que no puedo ver. Creo que el universo es creado por “El Big Bang”. Física y química infl... -
Psykolingvistik-opgavehjælp.
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en opgave i faget "psykolingvistik" , men er ved at blive vanvittig fordi jeg ikke rigtig forstår faget, teorierne etc. Er der nogle som har et stort kendskab til faget som kan hjælpe mig? Det kunne være rart at få lidt vejledning. Skriver om andetsprogstilegnelse ... -
Idiotformel!!
ForumindlægHeeeeeeeeJ...Nogen der kan hjælpe lidt? Jeg kan for det første ikk huske hvordan idiot-formlen lyder, og jeg kan sQ heller ikk huske hvad det r man bruger den til :| Nogen der kan hjælpe? -
Haster, Differentialregning og tangens ligning.
ForumindlægHej, Jeg skal lave emneopgave om differentialregning som et emne og Tangensligning som et andet emne. Kan bare ikke finde ud af hvad der hører til hvad. Hvis jeg vedhæfter fil, kan i så fortælle hvis der er noget jeg har skrevet de forkerte steder? Håber i vil hjælpe mig, skal aflevere torsdag. -
Har glemt hvad en hypotese består af og hvad man skal bruge hypotese til? ;(
ForumindlægTja.. Titlen siger et hele jo, men jeg er igang med en fremlæggelse om bakterier og vi skal bruge visse ting, og den ene er Hypotese. Og jeg har desvære glemt hvad hypotese er.. -
HJÆLP! Terrorisme 11. september
ForumindlægJeg er i gang med en historie-/danskopgave og jeg har brug for en historisk kilde herunder meget gerne en udtalelse fra Al Queda om deres angreb på World trade center den 11. september, men jeg kan ikke finde den nogen steder?? Er der nogen der ved hvor jeg kan finde noget eller bedre noget på sk... -
Ligevægtskonstant
ForumindlægHej.. Jeg skal bestemme ligevægtskonstanten for reaktion II ved 850 grader C. (Billedet af reaktionen er vedhæftet) Jeg har formlen for ligevægtskonstanten, men jeg er i tvivl hvilke tal jeg overhovedet skal sætte ind.. Håber I vil hjælpe.. -
Tycho Brahre
Forumindlæghej håber der nogen der ved lidt om Tycho Brahe for jeg har lidt svært ved at par spørgsmål: Hvad kom tycho brahes ideer af ? hvilken betydning havde Tycho Brahes teorier for andre? -
Forskel på organisk og uorganisk
ForumindlægSidder lige her og har et lille problem. Jeg kan ikke huske hvordan man forklare forskellen på om et stof er organisk eller uorganisk. Skal nemlig bruge det til en opgave som jeg har får til imorgen. Ville høre om der var nogen som kunne hjælpe mig med en forklare på det. -
Hjælp til omskrivning af potensfunktioner
ForumindlægHej. Jeg skal omskrive disse potensfunktioner til formen y=b*xa , og jeg kan ikke finde ud af disse. f3(x)= √16*x4 f4(x)= 3/x f5(x)= 6/2x3 f6(x)= √x3/2*4√x2 Håber, der er en, der kan hjælpe! -
AT - akkut brug for ideer til emne!!
ForumindlægJeg har netop læst på undervisningsministeriets hjemmeside, at der i AT emnet "rejser" SKAL være tale om en fysisk rejse. Jeg har hele tiden gået med ideer om udvikling og psykiske "rejser" i tankerne, og er nu på næsten bar bund, og da jeg skal have vejledning imorgen har jeg... -
KAPGANG HJÆLP!
ForumindlægSidder og skal lave en litterær artikel til i morgen kl12... Dog har jeg været så dum at se filmen kun...., så er der nogle som sidder og har læst bogen eller har nogle fif omkring den, så jeg kan lave en litterær artikel omkring den? ALT kan bruges -
Omdrejningslegemer
ForumindlægFunktion f og g er givet ved: Graferne for de to funktioner begrænser sammen med koordinatakserne og linjen x = 10 en punktmængde M i 1. kvadrant. 1. Bestem arealet af M. Jeg ved godt hvordan opgaven skal løses, men er der nogle af Jer der forstår hvilket sted der er punktmængden M? Jeg h... -
politisk diskursanalyse!!
Forumindlæghej! Jeg skriver i øjeblikket min SRO, og jeg skal bl.a. lave en politisk diskursanalyse af Anders Samuelsen's tale (http://www.altinget.dk/artikel/samuelsen-vi-bliver-aldrig-stuerene) - jeg skal fokusere på ulighedsdiskursen i talen. Problemet er lidt, at jeg ikke er helt sikker på diskurs... -
Meget vigtigt hjælp!
ForumindlægHej alle de søde mennesker :) Er der nogle af jer der kan hjælpe mig med at denne opgave med forklaringer: 1) Brug oxidationstal til at kontrollere, at reaktionsskemaet overfor er rigtig afstemt. Reaktionsskemaet: 2FeS2 (s) + 7 O2 (aq) + 2 H2O (l) --> 2 Fe^2+ (aq) + 4 SO4^2- (aq) + 4H^+ (a... -
Metoder
ForumindlægHejsa Hvis man anvender nogle teorier i sin analyse fx Giddens. Hvad er det så for en metode man bruger? -
Ideer til problemstilling til kilde teksten Busbecq om Osmannerriget
ForumindlægHej Jeg lave en kildeanalyse på kildeteksten Busbecq om Osmannerriget, men jeg ved ikke helt hvordan og hvorledes man laver et problemstilling. Hjælp :) -
Procent regning
ForumindlægHej, jeg sidder fast med denne matematik opgave: Fiskemængden i en sø er faldet fra skønsmæssigt 745 tons til skønsmæssigt 685 tons. Hvor mange procent udgør faldet? Håber der er nogle kloge mennesker der kan forklare mig denne opgave, gerne med ord så jeg ved hvorfor udregningerne er som de e... -
Juan Jose Millas
ForumindlægHej.Jeg ville spørge, om der er nogle der har noter til nogle af historierne i "Cuentos" af hr. Millas?På forhånd mange tak -
Gave!
ForumindlægMin søster bliver student på sprolig gym. tirsdag i næste uge, hvad kan man give sin søster?Det er lidt kedeligt med bare noget blomster pjat og sådan noget, men, men.. har i ikke nogle fantastiske forslag som ikke koster en milliard.
