Søgning på: danskere i verden. Resultater: 18161 til 18180 af 47039
-
Direkte og indirekte demokrati
ForumindlægHej.. Jeg skal snart op til eksamen i samfundsfag og søger hjælp.. jeg har læst en del omkring direkte og inddirekte demokrati men har ik sån rigtigt fået fat i det ,er der en der vil være sød og kort forklare hvad det er + solidaritet ( affektiv solidaritet, konventionel solidaritet og refleksi... -
hjælp!!!
Forumindlægjeg skal i denne opgave indsætte kendeord eller endelser....1) diese geschaft existiert schon siet d(er) anfang(m) der 70er jahre. 2) Sein(en) enkel (m) gegenuber war Herr Walz immer sehr freundlich.3) Ich mochte nur die halfte von d(er) rund(en) Brot(n). 4) Bei d(ie) stadtplanung muss man auch a... -
Reliabilitet og Validitet
ForumindlægHvad er de forskellige to ting? Nogle der kan forklare det? -
Perspektivering
ForumindlægHej alle sammen..Er der nogle herinde, der ved hvad ordet "perspektivering" hedder på tysk? Det står nemlig ikke i min ordbog..Mvh. Cindy -
oversættelse
Forumindlæghej er der ikke lige nogle der kan rette min opgave. oversætte den til engelsk.? Older Order amish bliver kendt for deres undgåelse af visse moderne teknologier. amish beser ikke teknologi eftersom onde, og individer kan ansøge om accept af en særlig teknologi i den ... Rumspringa (tændte Pennsyl... -
skilsmisse statistisk
Forumindlæghej ville lige høre hvor kan man finde noget om skilsmisse i dk og mellemøsten altså indvandrers skilsmisse -
Fortolkning og perspektivering af digtet BLITZ
ForumindlægHej! Jeg skal aflvere en en stil fredag d. 27/11 og er kørt lidt fast... Jeg skal fortolke digtet og perspektivere det til mediernes rolle i dag (digtet er fra 1980). Her er digtet: DER ER LINSER OVERALT DU KAN IKKE SKJULE DIG DU BLIR' SKUDT BLITZ BLITZ DER ER FOTOS AF DIG DE SIGER D... -
Disposition eller ej til eksamen?
ForumindlægEr det bedste at lave en dispostion eller undlade at lave en, hvis man i forberedelsestiden står i den situatuin at, at man kun når at lave redegørelsen og analysen men ikke perspektiveringen/diskussionen? -
Arete?
ForumindlægHejNogen der ved hvad begrebet arete er? -
Hvilke AT-forløb?
ForumindlægHejJeg vil godt vide hvilke AT-forløb andre har haft i 1.g og hvilke fag der har deltaget. Selv har jeg haft følgende:De Olympiske lege: id, bi, ol, fyCentralperspektivets Fødsel i Billedkunsten: bk, DA, maFamilie- og Lokalhistorie: HI, sa, ma, na, DA, EnRusmidler: bi, Ke, saDet Naturvidenskabeli... -
billedanalyse...
Forumindlæghvis man skal perspektivere et billed med en tekst/ et andet billed, skal læreren og secoreren kende dem???svar lige plsssssssssssssss -
Trist grønlænder
ForumindlægHej Jeg har brug for jeres hjælp jeg skal skrive en stil om en grønlænder som er meget trist og som ikke har noget den skal være på ca. 2 sider men hvis i bare kunne komme med nogle ideer til hvad jeg kunne skrive ville jeg blive rigtig glad :) Tak på forhånd -
Muldskud af Pontoppidan
ForumindlægHej!Er der ikke evt. nogen, der har lavet en analyse og fortolkning af Pontoppidans "Muldskud"?venlige hilsner! -
Syntaktisk analyse - Begreber
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg kunne super godt bruge nogle korte forklaringer på de forskellige begreber inden for syntaktisk analyse betyder og hvornår man bruger dem. Her taler jeg om subjekt, verballed, subjektsprædikant, direkte objekt, objektsprædikant, indirekte objet og adverbialled. -
RSA-kryptering
ForumindlægHej! Jeg er igang med foreredelserne til min mundtlige årsprøve i matematik, og er gået lidt i stå ved et spørgsmål. Det gælder følgende spørgsmål: Forklar et simpelt eksempel på RSA-kryptering. Nogen der kan hjælpe? Jeg har nemlig ret svært ved at forstå RSA, og kan derfor heller ikke komme med ... -
De tre teoretiker
ForumindlægHej. Find en artikel på Infomedia (inden for de seneste 30 dage) og en tabel/figur fra Samfundsstatistik og forklar hvordan de illustrerer én (eller flere) af de tre teoretikeres tanker. De tre teoretikeres er: Jürgen Habermas, Ulrich Beck og Anthony Giddens. Hvis nogen har en artikel og/... -
DEN KOLDE KRIG! Hvorfor opstod der politiske sammenstød mellem USA og USRR?
ForumindlægEr i gang med en historie rapport.. håber i vil hjælpe Hvorfor opstod der politiske sammenstød mellem USA og USRR? -
Arrheniusligningen
ForumindlægJeg skal benytte følgende ligning: k=k0*exp(-Ea/RT) Mit spørgsmål går nu på hvad "exp" er? Og hvordan benytter jeg det på min lommeregner? -
3.g's opgave
ForumindlægEr der nogle der har nogle ideer til hvad man kan skrive om? og i hvilke fag det er smartest at skrive opgaven i? -
osmannere
Forumindlæghej allesammen ,, jeg har lige fået et lille problem, jeg skal lave en historie opgave om dette emne om osmannere... jeg ahr været på biblioteker og har søgt på nette men kan slet ikke finde noget konkret om deres styreform.. kan i nogen mon hjælpe? her er min problem formulering: Giv en kort r...
