Resultater: 14841 til 14860 af 436512
-
resonansfrekvens?
ForumindlægJeg skal forklare resonansfrekvens(er).. og har ingen bog! så det bliver lidt svært :( er der en der vil hjælpe mig med den? -
Chi i anden test.
ForumindlægHej. Jeg har lavet en opgave i x2-test Goodness of fit, hvor jeg har fået en p-værdi på 0.054829. Og i opgaven har vi et signifikantsniveau på 5%. Jeg er lidt i tvivl om jeg skal acceptere eller forkaste min nulhypotese. -
Navngivning - organisk kemi
ForumindlægHej SP Jeg skal navngive disse 4 carbonhydrider (jeg har vedhæftet dem som billede), men jeg er ikke helt sikker på, at jeg gør det rigtigt. Mit bud ville være 1) 3-ethyl-4-methylhexan 2) 2,2,4,6-tetramethyloctan 3) 2,2,4-trimethylpentan 4) 3-ethyl-6-methylhept-2-en Er der nogen der kan se ... -
Tysk anmeldes
ForumindlægHejsa nogle som kan rette min tysk-anmeldes for grammatiske fejl.:) :) :) -
Aktantmodel - Litterær artikel
ForumindlægHej Ville det være relevant at inddrage aktantmodellen i en litterær artikel? På forhånd tak! -
Kvinder på arbejdsmarkedet i 1960'erne
ForumindlægHej. Er der nogle der kan anbefale et par bøger om emnet "kvindernes vej til arbejdsmarkedet i 1960'erne? -
Fysik C - Hjælp til regneopgave vedr. Effekt
ForumindlægEn hårtørrer har en effekt på 2100 W. Beregn, hvor lang tid det tager for denne hårtørrer at omdanne 1 MJ. Angiv resultatet i minutter. Jeg har prøvet (10^6 (MJ) * 2100 W = 2,1^9 sekunder) for at regne tiden ud, men det tal jeg får virker meget stort. Er der en som kan hjælpe mig med at løse op... -
hjælp til integration.
Forumindlægse vedhæftet. -
eksamensprojekt - belysning
Forumindlægd) Vis, at linjen gennem A og B tangerer cirklen i punktet B. e) Bestem tværsnitsarealet af pendlen, som vist på figur 1. Hvordan gøres dette?? -
Funktioner og tangenter
ForumindlægHvordan løser man opgave B ? -
Beregning af temperaturtilvækst pr. Sekund
ForumindlægHej En startsmotor der har en effekt på 3162 W og en virkningsgrad på 60 procent og lavet ud af jern som vejer 4,5 kg. Jeg starter med at finde store C og får det til 2025 J/celsius. Kan ikke komme vider herfra, er der en der kan hjælpe? -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægHej! Nogen der kan se om den vedhæftede opgave er løst korrekt - resultaterne ser lidt sjove ud? e) er ikke løst endnu, da jeg ikke er sikker på, om det er de rigtige formler jeg har skrevet op. Findes der desuden alternative løsninger til disse opgaver (ud over at få et matematik program til de... -
Ha (jur)
ForumindlægJeg overvejer at søge ind her til sommer. Håber der er en der kan hjælpe mig med et spørgsmål, omkring ha (jur). 1. Hvad ligger ens start løn ca på efter ent uddannelse. Er vi over de 30.000 kr ? -
Kildeliste i en artikel
ForumindlægHey derude! Jeg sidder med en Komminkation/IT opgave (interview), færdigskrevet og det hele. Detaljen er, at jeg har indsat et postulat, som jeg kan underbygge med et link. Men *hvor* skal jeg indsætte linket? Nederst i interviewet, eller på listen over spørgsmål? -
identitets/ personlighedsdannelse Teorier
ForumindlægHej . jeg skal skrive SRP i samfundsfag og dansk om bogen Maus, hvor jeg herved vil fokusere på hovedpersonen, Vladek, hvor jeg gerne vil komme i dybden med hans personudvikling under krigen og sammenligne det med hvordan han er blevet efterkrigen (da man tydeligt kan mærke at de samfundsnorm... -
Olie
ForumindlægHvad sker der egentlig når man brænder et olieprodukt? Tak på forhånd. -
Oversættelse!
ForumindlægHej..!Har brug for hjælp til denne oversættelse!! Har især problemer med den sidste sætning...!Markus besluttede i 1984 sammen med sin ven Georg at forlade sit land, skønt det var forbudt.-Markus beschloß in 1984 mit seinem Freund Georg zu verlassen seinem Land, obwohl es verboten war.Beretningen... -
Skråt kast - energibevarelse
ForumindlægEr der ikke nogen der vil se en meget lille opgave igennem (0,5 s) vedrørende energibevarelse ved et skråtkast plz. Jeg er ikke sikker på at jeg har gjort det rigtigt, og den skal afleveres om 3 timer :( -
Politisk tale
ForumindlægJeg skal holde en tale om noget der er stor uenighed om, noget man kan finde oplysninger om osv. Hvad kan jeg holde talen om? Har i et godt emne ? -
Brug af berettermodel på "En tør hvid årstid"?
ForumindlægHejsa alle sammen. Jeg sidder og er i gang med min SRP. Her skal jeg analysere og fortolke "En tør hvid årstid" af André Brink. Har tænkt lidt på, hvorvidt det ville være en god idé eller ej, at bruge berettermodellen på den. Hvad siger I? Skriv meget gerne, hvis I har læst boge...
