Generelt

Må En sensor have et Dagligt Kontor på samme skole som han er sensor for?

26. juni 2014 af JoeSangnum (Slettet)

Hej allesammen...

Det kan godt være det er mig der er forkert på den, men kan det passe at den sensor jeg fik på AARHUS TECH er en person som har sit eget kontor på AARHUS TECH til hverdag. det giver jo ikke rigtig mening at han kan have et personligt forhold til os elever ? 

Joe


Brugbart svar (1)

Svar #1
27. juni 2014 af Andersen11 (Slettet)

Hvis der er tale om en afsluttende eksamen i en gymnasial uddannelse, er det reglerne i Eksamensbekendtgørelsen https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=152744#Kap6 der gør sig gældende. Specielt siger dennes

§ 27. Censorerne må ikke være ansat på den institution, hvor de skal virke som censorer. Ved fordeling af censorarbejdet, skal det sikres, at der ikke forekommer individuel gentagen og gensidig censur inden for en samlet periode på 2 år, medmindre særlige forhold gør sig gældende.

Stk. 2. For censor gælder i øvrigt bestemmelserne i forvaltningsloven om inhabilitet og tavshedspligt.


Svar #2
30. juni 2014 af JoeSangnum (Slettet)

Hvor kan jeg klage over det henne ?


Brugbart svar (0)

Svar #3
30. juni 2014 af Ganymedes

Du kan eventuelt starte på din skole.


Svar #4
30. juni 2014 af JoeSangnum (Slettet)

Jeg har prøvet at klage på skolen og uvm. men der er ingen respons på det..


Skriv et svar til: Må En sensor have et Dagligt Kontor på samme skole som han er sensor for?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.