Studievalg og videregående studie

Videregående uddannelse tandlæge

07. juli 2014 af hassan2014 (Slettet)
Hej Alle, er der andre herinde som har søgt tandlæge ? Og er der muligvis folk herinde som allerede læser tandlæge ? :)

Brugbart svar (0)

Svar #1
08. juli 2014 af preity1610 (Slettet)

Jeg har søgt tandlæge som 3. prioritet på KU :) 


Brugbart svar (0)

Svar #2
08. juli 2014 af Bullerkage (Slettet)

1. prioritet AU :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
13. juli 2014 af Hijsa

4. Prioritet. Medicin som 1, men odontologi lyder helt klart også spændende!


Brugbart svar (0)

Svar #4
13. juli 2014 af preity1610 (Slettet)

#3 Hvad har du valgt som 2. og 3. prioritet så? Er bare nysgerrig :) hehe 


Brugbart svar (0)

Svar #5
13. juli 2014 af Hijsa

#4

Mine fire første prioriteter er medicin, de to næste er odontologi :) Så regner ikke med at jeg kommer ind på odontologi, men tænkte bare at jeg for en sikkerhedsskyld ville udfylde de andre prioriteringer, hvis jeg nu ikke kom ind på medicin. Har nemlig altid tænkt at hvis det ikke blev medicin, jamen så lyder tandlægestudiet som en rigtig fed uddannelse! :)

Hvad er dine første prioriteter? :)


Brugbart svar (0)

Svar #6
13. juli 2014 af Bullerkage (Slettet)

Så vidt jeg ved er hendes førsteprioritet også medicin, andenprioritet psykologi og som tidligere nævnt 3. prioritet odontologi :)


Brugbart svar (0)

Svar #7
14. juli 2014 af preity1610 (Slettet)

#5  Min er lidt rodet, men har valgt lidt efter "taktik" psykologi aalborg, odontologi og Jura er bare for at være på den sikker side. Tænkte hvis jeg ikke kan komme ind på medicin på KBH, SDU og Århus er der nok hellere ikke så stor chance for at komme ind på Psykologi i KBH da snittet var højere end medicin sidste år.  

1. Medicin KBH 
2. Medicin SDU
3. Medicin Århus.
4. Psykologi SDU
5. Psykologi Århus
6. Psykologi Aalborg 
7. Odontologi KBH 
8. Jura KBH 


Brugbart svar (1)

Svar #8
14. juli 2014 af preity1610 (Slettet)

Bullerkage ved det hele om mig jo :p hehe 


Brugbart svar (0)

Svar #9
15. juli 2014 af Hijsa

#7 

Fedt nok. Der er stort spring fra Jura til medicin, men det lyder vist til at de populære uddannelser fortsat er populære i år :) men du har dog ikke valgt medicin i Aalborg?

Overvejede faktisk slet ikke psykologi, selvom jeg altid har fundet det okay interessant. Tror dog ikke jeg opfylder adgangskravene. Har aldrig rigtig haft det så... :P

Men man kan jo også lidt regne ud hvilken uddannelser man bliver optaget på, ved at kigge på ens gennemsnit. Men er stadig spændt :)

Er du startet med at søge bolig endnu?


Brugbart svar (0)

Svar #10
16. juli 2014 af preity1610 (Slettet)

#9 Ja det er det, men det er nemlig fordi jeg ikke har det endelige snit endnu for jeg mangler en sygeeksamen plus jeg mangler Mat A sommersuplering som jeg er igang med nu. Så jeg tænkte hvis jeg ikke bestå MAT A så har jeg en chance i Jura som ikke kræver mat A plus hvis det skulle gå galt til sygeeksamen af en eller anden grund så min karaktersnit falder. 

Har ikke valgt medicin i Aalborg for der plejer snittet også ligge ret højt for medicin da de kun optager omkring 50 studerende plus hvis jeg valgte det så var der ikke plads tilbage til jura. 

Du kan sagtens søge ind på psykologi hvis du har fagene til medicin for psykologi kræver bare Dansk A, Mat B, Engelsk B, Historie eller Samf B

Nej jeg er ikke startet med at søge boliger endnu for jeg ved ikke hvor jeg kommer ind som sagt pga. jeg ikke har den afgjorte snit endnu så jeg kan risikere at blive optaget hvor som helst. Men indtil er snittet højt nok til KU, hvor jeg bor nu. 

Har du søgt bolig? 


Brugbart svar (0)

Svar #11
16. juli 2014 af Hijsa

#10

Arh, men så er du jo heldig, for du i forvejen bor i KBH. Det ville have gjort mit liv så meget lettere! 

Ser du, jeg tror nok mit snit er højt nok til at komme ind på medicin i KBH, men problemet er at finde en bolig. Som jo er mega svært i storbyen! Så før jeg afsluttede mine eksaminer havde jeg ikke skrevet mig på nogle boliger i KBH endnu (fordi jeg ærligttalt ikke havde regnet med at få snittet til at kunne læse dér), så da jeg afsluttede mine sidste eksaminer skyndte jeg mig at skrive mig op til så mange boliger som jeg kunne i KBH. Jeg regner først med at starte til vinter på medicin, fordi jeg kun er 18 (snart 19) år. Og det er jo altid de yngste som får vinterstart. Så håber det giver mig bedre tid til at finde en bolig. 

Man hører jo at ventetiden på boliger er latterligt langt, så regner ærligttalt ikke med at få en bolig med det samme før studiestart. Det bliver nok et par måneder efter.

Men jeg håber hvertfald at du kommer ind på medicin KBH! :)


Brugbart svar (0)

Svar #12
16. juli 2014 af preity1610 (Slettet)

#11 Jeg har søgt om vinterstart på SDU og Århus netop pga. jeg gerne lige vil have tid til at finde en bolig inden studiestart, men i kbh har jeg ikke søgt vinterstart da jeg ikke skal lede efter lejligheder.Men man kan aldrig være sikker på at man få vinterstart når man er 22 år som jeg. 

Så dvs du har skrevet dig op på kollegie? Man kan også finde noget privat, lidt dyrere men også lidt bedre end kollegium. Men hvor bor du? Måske kunne du pendle i starten til du finder noget. 

Har du også søgt standby?

Tak skal du have og iligemåde :) 


Brugbart svar (0)

Svar #13
17. juli 2014 af Hijsa

Ja, læste inde på deres side på et tidspunkt at skillelinjen mellem vinter og sommerstart plejer at være 21 år. Men man ved jo aldrig. Du kan altid kontakte dem hvis du skulle gå hen og få sommerstart.

Hvis jeg skulle pendle skulle det være 4 timer frem og 4 timer tilbage. Bor i Jylland, holstebro. Det er lidt for hårdt, så håber virkelig meget på en bolig inden studiestart, men chancerne for dét er desværre ikke så store når efterspørgslen er høj efter studieboliger i KBH. Har aldrig forstået det, altså hvis man har nok studiepladser bør man også have nok boliger! -_-

Jeg har både søgt kollegier (men uden dele køkken/bad) og lejligheder. Foretrækker helt klart noget privat, for er ikke meget for at dele et køkken og bad/toliet med fremmede mennesker :/

Har brugt siden findbolig.nu, men der er bare så lang ventetid! Og ventelisten er latterlig lang. Så er der også andre sider, hvor man skal betale for at skrive sig på en venteliste, men ventetiden er også bare meget lang. 

Kender du evt. hjemmesider eller steder i København, som ville være gode at søge på?

Nej har ikke søgt standby. For hvis jeg nu ikke optages på KU vil jeg hellere optages på SDU end at skulle vente et helt år for at studere. For søger man standby på 1. prioritet overvejes man ikke en studieplads på de resterende prioriteter. Og for mig at se er det som sådan ikke liv eller død hvis jeg ikke optages i KBH, men mit snit er højt nok, til at jeg næsten er sikker på at komme ind i KBH. Tænkte bare det kunne være fedt at prøve byen. Selvom det er et stort spring, så bare kaste sig ud i det. :)

Har du søgt standby? 


Brugbart svar (0)

Svar #14
17. juli 2014 af preity1610 (Slettet)

Jeg tænker det samme, jeg forstår ikke hvorfor der ikke er nok bolig. Og kan heller ikke lide at dele køkken og bad. ISÆR ikke bad. 

Kender dedsværre ingen steder man kan søge, men har også skrevet mig på venteliste i Odense for et år siden dog uden held. 

Jeg har heller ikke søgt standby i KBH men alle de andre steder har jeg, tænker også det er lidt spild af tid at vente et helt år. 

Jeg har læst at der er kommet færre ansøger på medicinstudiet i år end sidste år på KU så håber der er lidt håb, det er dog ikke sikkert at snittet falder af den grund.  


Brugbart svar (1)

Svar #15
17. juli 2014 af Dulugtergrimt

Kommer man fra Fyn og Jylland og skal læse i København så findes der en akutmulighed. Man ryger simpelthen frem foran personer, hvis forældre bor i eller omkring København.

Brugbart svar (0)

Svar #16
18. juli 2014 af preity1610 (Slettet)

#15 Gælder der ikke det samme regler for Odense og Århus hvis man kommer fra KBH ? 


Brugbart svar (0)

Svar #17
19. juli 2014 af Dulugtergrimt

Det er meget muligt, det har jeg ikke haft brug for at undersøge :)

Brugbart svar (0)

Svar #18
19. juli 2014 af Anne7576 (Slettet)

Jeg læser odontologi på AU, og starter på 3. semester (2. år) efter sommerferien :-) Har du spørgsmål? :-)

Svar #19
19. juli 2014 af hassan2014 (Slettet)

Er 1 år svært og krævende ? :) ^^

Brugbart svar (0)

Svar #20
20. juli 2014 af Anne7576 (Slettet)

Jeg vil ikke lyve, det er hårdt arbejde :-) Især fordi at man skal indstille sig på en helt ny måde at lære og studere på, da det er udenadslære. Så pensum skal læres helt udenad, da man ikke må have hjælpemidler med til eksamen - hverken til skriftlige eller mundtlige eksamener. Jeg har altid været vant til at arbejde selvstændigt op til eksamener i gymnasiet, men på uni er en læsemakker uundværlig pga at det store læsemængde, der skal indlæres på kort tid. Så mit bedste råd er at finde dig en god læsemakker :-) Men glæd dig! Studiet er hårdt, men også det hele værd! :-) Sammenholdet - også på tværs af årgangene - er så fedt, og alle støtter hinanden :-)

Forrige 1 2 Næste

Der er 21 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.