Engelsk

Skrive i nutid i resume?

13. september 2014 af solsikke1 - Niveau: C-niveau

hej.

Vi skal skrive et resume i nutid. men det skal handle om det eneglske sprogsudvikling- og det går jo 2000 år tilbage i tid. mit spørgsmpl er så: hvordan kan jeg så skrive i nutid når halvdelen af "historien" jo har har foregået? eller skal jeg bare skrive i datid og i nutid ? (evt. råd)?


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. september 2014 af Koburg58 (Slettet)

Hvis du skal skrive i nutid, skriver du som, det sker nu. Du skal ikke blande datid og nutid sammen i teksten.


Svar #2
13. september 2014 af solsikke1

#1, så hvis jeg skriver:

in the text the lov develops as follwing- er det korret eller skal det være as follows? 

er det korret?


Brugbart svar (0)

Svar #3
13. september 2014 af rakijovic

Nej, det er ikke "korret". Det er "korret" sådan set heller ikke.

Undskyld, men tager du pis på os med ikke alene din forespørgsel, men også det danske i hvilket den blev forfattet?

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Brugbart svar (0)

Svar #4
13. september 2014 af Andersen11 (Slettet)

#2

Hvad betyder "lov"? Mener du "love"? I din sætning er "develops" det egentlige verbum, og det er allerede i nutid. Og, ja, det skal også være "as follows".


Svar #5
13. september 2014 af solsikke1

#4 ja der skal stå love. Så det bliver altså: in the text the love develops as follows ...? 

Kan du evt hjælp emig med denne sætning så?:

500 years later, Englisc, reach modern ears.  ( ja der skal stå englisc) men skal der stå reaches eller reach? 

håber du kan hælpe Andersen11 


Brugbart svar (0)

Svar #6
13. september 2014 af Koburg58 (Slettet)

Er du sikker på, der skal stå englisc og ikke english?

500 years later, english, reaches morden ears.


Svar #7
13. september 2014 af solsikke1

Tak skal du have. Men hvorfor skal det egenlig være reaches? Og ikke reach

Brugbart svar (0)

Svar #8
14. september 2014 af Andersen11 (Slettet)

#7

Det skal være reaches, fordi Englisc er 3. person singularis.

#6:  morden --> modern.


Brugbart svar (0)

Svar #9
14. september 2014 af Koburg58 (Slettet)

#8

Tastefejl


Brugbart svar (0)

Svar #10
14. september 2014 af Stygotius

1.Hvad betyder "the love" ????

2. "englisc" er en OE skrivemåde for "english"

3. "Vi skal skrive et resume i nutid. men det skal handle om det eneglske sprogsudvikling"

    Hvorfor "men" ???


Brugbart svar (0)

Svar #11
14. september 2014 af Hansihh (Slettet)

7# altid skal der "s" eller "es" på ord i 3. Person nutid... Du burde da kende disse simple regler, fra folkeskolen. Hvis du ikke kender sådan nogle simple tommelfinger regler på engelsk, så skal du komme tilbage på din klasse niveau.

Brugbart svar (0)

Svar #12
14. september 2014 af Stygotius

-måske "tommelfingerregler"

-måske "dit   klasseniveau"


Brugbart svar (0)

Svar #13
14. september 2014 af Hansihh (Slettet)

#12 Hvorfor er der egentligt "grammar nazi" her? Som sagt i mit tidligere svar "svaret behøver ikke at være 100% grammatisk rigtigt. Men bare at budskabet når frem. Nu har jeg sagt mit argument. Hvad er dit argument for denne uacceptabel og irriterende opførsel

Brugbart svar (0)

Svar #14
14. september 2014 af Stygotius

Hvis du mener du kan klare dig med et 3.klassessprog med børnehaveudtryk (grammar nazi) , så værsgo.

Vi andre taler og skriver dansk.


Brugbart svar (0)

Svar #15
14. september 2014 af Hansihh (Slettet)

Du mener jeg skriver et andet sprog? Så er du godt nok gal på den du. Udpeg i #13 hvor jeg skrev at jeg godt kan klare mig i et 3. Klassesprog? Jeg nævnte blot dette udtryk og det påvirkede dig åbenbart? Bare fordi jeg nævner sandheden betyder det ikke at jeg ikke taler og skriver dansk, lol. Hvis du tror dette er et 3. Klassesprog, så ved jeg ikke hvad jeg skal sige. Dette er blot et betegnelse for disse, der går så meget op i at rette opslag, hvilket irriterer mig.

Brugbart svar (0)

Svar #16
14. september 2014 af rakijovic

Slettet
- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Brugbart svar (0)

Svar #17
14. september 2014 af Hansihh (Slettet)

#16 "For den sags skyld" er jeg ikke en "perle" rettere sagt perker. Jeg er dansker, men hvis du er racist mod "perler" er det en hel anden sag, samt dit problem.

Brugbart svar (0)

Svar #18
14. september 2014 af rakijovic

En helt anden sag.

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Brugbart svar (1)

Svar #19
14. september 2014 af exatb

#10

"Men" bruges vel fordi man ser en modstrid i at beskrive noget faktuelt fortidigt med brug af præsens.


Skriv et svar til: Skrive i nutid i resume?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.