Tysk

Tysk stil på 9 linjer! Rettes:D Plss

27. oktober 2014 af Lene668 - Niveau: 9. klasse

Hejsa :) Jeg har en tysk "stil" for.

Det er udfra nogle billeder man skal skrive hvad der sker. Kan dsv ikke finde billedet, men håber i kan hjælper alligevel :) Har måske ikke gjort mig så umage da jeg har rigtig travlt. Så håber i kan rette det. Ret så meget i gider, eller så meget i kan. Rigtige gerne gramatikken :o

1) Alfons Müller geht aus in der schrecklich Wetter mit einem Regenschirm.
Die Regen Strömen hinunter, und auf die Asphalt der liegt regen in Wasserpfütze.
Alfons Müller kann nicht sehen dass man hinten die Mauer.
2) Alfons Müller sehen nach unten, er nicht seiht die man.
Der Mann geht gegen Alfons Müller, er hat einen Revolver
Der Mann sagt „Geben mich, dein Regenschirm, oder ich Scheißen“
Alfons Müller wurde ängstlich und gab der man sein Regenschirm.
3) Der man läuft weg und Alfons Müller stehen ohne Regenschirm.
Alfons Müller gehen nach Hause ohne sein Regenschirm, gut ich haben ein hut


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. oktober 2014 af LeonhardEuler

- Hvorfor sætter du ordet stil i anførselstegn? Måske vil du hellere benytte ordet aflevering?

- Der er ikke noget på dansk, der hedder "Udfra". Du mener formentligt "ud fra".

- "dsv" er ikke en forkortelse af "desværre". Oftest vil "dvs." det være en forkortelse af "det vil sige"

- "i", som en henvendelse til en gruppe af personer i direkte tale, skrives med stort "I"

- Smid ikke subjektet væk i en sætning.   - "[... ] men jeg håber, at I kan [...]" el. "Jeg har måske [...]"

- "kan" er et modalverbum, hvorfor "hjælper" skal stå i infinitiv

- "Rigtige" ? 

- Lær at sætte komma'er og punktummer!

Når man stiller et spørgsmål, så bør man være ydmyg i sit spørgsmål, derfor er verber i imperativ ikke særlig velegnede, da de ofte kan misforstås som kommandoer. Jeg henviser naturligvis til halvsætningen: "Ret så meget i gider". Generelt er det bare et forkert spørgsmål. De skal ikke rette opgaven for dig. Du kan ydmygt spørge, om nogen vil hjælpe dig med at påpege nogle af de grammatiske fejl, som din tekst indeholder.

Nu hvor vi er kommet til det, så bør du også lade være med lave så mange smileys. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
28. oktober 2014 af Tyskassistent (Slettet)

1) Alfons Müller geht bei dem schrecklichen Wetter mit einem Regenschirm hinaus.
Es regnet in Strömen und auf dem Asphalt bilden sich Pfützen.
Alfons Müller kann den Mann hinter der Mauer nicht sehen.
2) Alfons Müller sieht nach unten und er sieht den Mann nicht.
Der Mann geht zu Alfons Müller. Er hat einen Revolver
Der Mann sagt „Gib mir deinen Regenschirm, oder ich schieße!“
Alfons Müller bekommt Angst und gibt dem Mann seinen Regenschirm.
3) Der Mann läuft weg und Alfons Müller steht ohne Regenschirm da.
Alfons Müller geht ohne seinen Regenschirm nach Hause. "Gut, dass ich einen Hut habe", denkt er. [?]


Skriv et svar til: Tysk stil på 9 linjer! Rettes:D Plss

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.