Studievalg og videregående studie

Hvilket gymnasium?

15. november 2014 af victoriahk (Slettet)
Hej jeg går i 8. klasse. Jeg leder efter et gymnasium med et højt faglig niveau og traditioner. Har i nogle foreslag? Jeg har kigget meget på Herlufsholm og den er jeg ret interesseret i. Ved i noget om den, om den er god eller dårlig?

Brugbart svar (0)

Svar #1
15. november 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Herlufsholm er ekstremt godt fagligt. Og for dit CV. Men det er meget kompetitivt (konkurrencepræget) socialt. Det kan være utroligt hårdt.

Jeg baserer min påstand på at jeg har tre venner som gik på kostgymnasie der.

Kunne du ikke stille dig tilfreds med mindre ? Det koster cirka en milliard om året plus gebyrer at gå der. Sorø akademi eller et af de gamle Københavnske gymnasier kan være akkurat lige så fint.


Svar #2
15. november 2014 af victoriahk (Slettet)

Mange tak. Det er mest fordi de har en linje (samfund og business) som ingen andre gymnasier har. Jeg har også kigget på nogle kostskoler i England som jeg synes er meget interessante.

Brugbart svar (0)

Svar #3
15. november 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Hvis du har forældre som kan finansiere sådan et ophold, så synes jeg da klart at du skal gøre det. Om det så bliver Herlufsholm eller et andet sted. Det er en mulighed man ikke skal takke nej til hvis man har mod på det og muligheden foreligger.


Svar #4
15. november 2014 af victoriahk (Slettet)

Igen mange tak for hjælpen! :D

Skriv et svar til: Hvilket gymnasium?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.