Matematik

Side 2 - kryptering

Brugbart svar (0)

Svar #21
05. december 2014 af Andersen11 (Slettet)

#20

Bemærk min kommentar sidst i #19. Det er også svært her at se forskel på l (lille L) og I (stort bogstav i).

Jeg kørte teksten ind i et Notepad vindue og benyttede så en case-sensitiv ændring af bogstaverne, efterhånden som jeg fandt frem til dem. Det tog ca 10 min, da jeg først havde overset, at jeg skulle bruge case-sentitiv bogstavændring og Notepad havde ændret nogle bogstaver, jeg allerede havde afkodet.


Svar #22
05. december 2014 af strangers

hvad er et case sensitivt bogstaveændring? :S


Brugbart svar (0)

Svar #23
05. december 2014 af Andersen11 (Slettet)

#22

Hvis der er case-sensitiv bogstavændring, vil for eksempel kun de store bogstaver F blive ændret til w. Hvis der ikke er case-sensitiv bogstavændring, vil både F og f blive ændret til w (når man beder Notepad om at ændre alle forekomster i teksten).


Svar #24
05. december 2014 af strangers

ah..jeg duer slet ikke til det her..


Brugbart svar (0)

Svar #25
05. december 2014 af Andersen11 (Slettet)

#24

Bogstavet E forekommer ret hyppigt i den kodede tekst. Det ville jo være godt at få det bogstav knækket.


Svar #26
05. december 2014 af strangers

sådan som jeg ser det, kan E kun være U, I. Kan det mon være sandt?


Svar #27
05. december 2014 af strangers

stryg e. Det er blevet krypteret..U eller I, tænker jeg


Brugbart svar (0)

Svar #28
05. december 2014 af Andersen11 (Slettet)

#26

Husk at bruge små bogstaver for de afkodede bogstaver, og store bogstaver for den originale kodede tekst, ellers går det helt i fisk.

E kan ikke både være u og i , men du er på rette spor.


Brugbart svar (0)

Svar #29
05. december 2014 af Andersen11 (Slettet)

#27

Nej, E er ikke blevet afkrypteret endnu. Eller måske forstr jeg ikke, hvad du skriver her?


Svar #30
05. december 2014 af strangers

jeg mener bare, at bogstavet e (det lille) står der, som erstatning for C (det store). 

Jeg tror, at store E kan dekrypteres til enten u eller i. Det var det jeg mente , hehe


Brugbart svar (0)

Svar #31
06. december 2014 af Andersen11 (Slettet)

#30

Ja, C blev jo afkodet for længe siden. Du må så prøve, at tage stilling til, hvad der giver mening for E.


Svar #32
06. december 2014 af strangers

Jeg har været i tænkeboks. Har erstattet E med i 

O med n 

K med s

Jeg har så fået 

iMaLn Stbea bleto growH NowCr sbPtM LgarI eoprS IPJes QPsta sManL IeaI l eaAes Sl IoA Crsho Cspie JesoH rokeG nIbPs helKo HIeaI Wrass asanL boILs anIto IaLib oPght awhee lbarr owtoh elkEn Jlear EngEt PpEha Aealw aLKlo AeIan Iresp eJteI thewh eelba rrowi tisth eonew heele IAehi JleoH whiJh iaMpe rHeJt Maste

Er vi på rette spor?


Brugbart svar (0)

Svar #33
06. december 2014 af Andersen11 (Slettet)

#32

Ja, men du har ignoreret mine tidligere beskeder #19 og #21

iMaLn Stbea bleto growH NowCr sbPtM LgarI eoprS IPJes QPsta sManL IeaI l eaAes Sl IoA Crsho Cspie JesoH rokeG nIbPs helKo HIeaI Wrass asanL boILs anIto IaLib oPght awhee lbarr owtoh elkEn Jlear EngEt PpEha Aealw aLKlo AeIan Iresp eJteI thewh eelba rrowi tisth eonew heele IAehi JleoH whiJh iaMpe rHeJt Maste

Bogstavet markeret med rødt skal være et stort O, som du nu har afkrypteret.


Svar #34
06. december 2014 af strangers

Yay!

Jeg retter det til et n, det røde bogstav. 

Andersen, jeg forstår bare ikke rigtigt hvad et notepad er . Er det en funktion herinde?


Brugbart svar (0)

Svar #35
06. december 2014 af Andersen11 (Slettet)

#34

Notepad er et simpelt (meget simpelt) tekstredigeringsprogram for plain-text filer, som kører under Windows. Du kan selvfølgelig også bruge Word, hvis du er mere fortrolig med det program.


Svar #36
06. december 2014 af strangers

jeg kan godt finde ud af word ihvertfald haha

Så jeg sammentrækker ordene som jeg har nu og prøver at se om word kan identificere nogle af dem?


Brugbart svar (0)

Svar #37
06. december 2014 af Andersen11 (Slettet)

#6

Nej, du skal da selv prøve at læse ordene. I begyndelsen står denne svada

bea bleto growH NowCr s

be able to grow HNowCrs

Hvad mon man kan dyrke?


Svar #38
06. december 2014 af strangers

flowers!!!!!


Brugbart svar (0)

Svar #39
06. december 2014 af Andersen11 (Slettet)

#38

Bingo!


Svar #40
06. december 2014 af strangers

iMaLn Stbea bleto growf lower sbPtM LgarI enprS IPJes QPsta sManL IeaI l eaAes Sl IoA ersho espie Jesof rokeG nIbPs helKo fIeaI Wrass asanL boILs anIto IaLib oPght awhee lbarr owtoh elkEn Jlear EngEt PpEha Aealw aLKlo AeIan Iresp eJteI thewh eelba rrowi tisth eonew heele IAehi Jleof whiJh iaMpe rfeJt Maste

H bliver til f

N til l

C til e

Så er jeg der snart! :D


Der er 46 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.