Eksamensforberedelse

Endnu et år uden mundtlig matematik-eksamen i matematik til 3g'erne ?

20. maj 2015 af Euroman28 - Niveau: A-niveau

Har lige set listen over de generelle eksamensfag for gymnasielever og for femte år i træk, så skal hverken de som afslutter matematik B eller Matematik A op i mundtlig matematik.

Det er utrolig så lavt at ministeriet vægter matematik. Det synes jeg er ret bekymrende. Især som matematiklærer i gymnasieskolen.


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. maj 2015 af CelineB (Slettet)

Der er da flere på min skole (HTX) som skal op i mundtlig matematik i år (A-niveau). 


Svar #2
20. maj 2015 af Euroman28

det er godt at høre, men nu er det stx jeg tænker på :)
- - -

Der er Matematik i alt.


Brugbart svar (0)

Svar #3
20. maj 2015 af Osman12 (Slettet)

kkk


Brugbart svar (0)

Svar #4
21. maj 2015 af Jean

Udtrækkes fagene ikke med lige vægte?


Svar #5
21. maj 2015 af Euroman28

Jo på papiret men matb og matA har ikke været et mundtlig eksamensfag på stx siden 2011/2012.

synes jeg er bekymrende.
- - -

Der er Matematik i alt.


Brugbart svar (0)

Svar #6
23. maj 2015 af Yofo (Slettet)

Min klasse skal (Matematik A), så jeg tror ikke at der er behov for bekymring. 


Brugbart svar (0)

Svar #7
23. maj 2015 af peter lind

Du kan jo regne ud hvor sandsynligt sådan et udfald er, hvis fagene udtrækkes tilfældigt og om det er signifikant med det udfald. Du kan også give opgaven til dine elever.


Brugbart svar (0)

Svar #8
01. juni 2015 af PSXL

Jeg gik selv på STX, og omkring halvdelen af mit mat B-hold skulle op til mundtlig eksamen. Jeg kom selv op i skriftlig eksamen. Jeg afsluttede STX i 2013, som var eksamensåret for mat B.

Svar #9
01. juni 2015 af Euroman28

Jeg mener at kunne huske indtil 2012 var matb eller matA et et mundtlig eksmansfag for alle 3g'er og 2g'er, som havde haft faget?
- - -

Der er Matematik i alt.


Skriv et svar til: Endnu et år uden mundtlig matematik-eksamen i matematik til 3g'erne ?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.