Fysik

Side 3 - Nogen der kan se fejlen?

Svar #41
30. maj 2015 af Linda95 (Slettet)

#40 jeg tror mine spørgsmål er blevet misforstået lidt og blandet med 2 forskellige opgaver, hvor kredsløbene minder om hinaden. Jeg har måske ikke gjort det tydeligt at det er to forskellige opgaver der er tale om. Jeg blager den besvær. 

 Jeg havde mest problemer med at beregne erstatningsmodstanden og lærer nogen fif til at kunne indse hvordan de er forbundet til hinanden. 

Redsten af opgaven har jeg ikke problemer med, derfor har jeg kun vedlagt noget af det :) 


Svar #42
30. maj 2015 af Linda95 (Slettet)

Resten* 


Brugbart svar (0)

Svar #43
30. maj 2015 af hesch (Slettet)

#36:  Jeg skal opstille/løse 3 ligninger med 3 ubekendte.

Jeg ved godt, at rigtig mange opstiller 5 ligninger med 5 ubekendte, men det skyldes at de aldrig har lært at anvende Kirchhoffs ligninger rigtigt.


Svar #44
30. maj 2015 af Linda95 (Slettet)

I #36 sagde Soeffi at der findes andre alternativer. 

Men ja mange har svært ved at anvende Kirchoffs teori helt korrekt. Nogen råd måske?:)


Brugbart svar (1)

Svar #45
30. maj 2015 af hesch (Slettet)

#44:  Strømligningerne/knudepunktsligningerne ( KCL ) har jeg redegjort for så godt jeg kunne.

Så er der spændingsligningerne/maskeligningerne ( KVL ). Det er især disse, "folk" misbruger: De har ikke forstået hvad en maske er, og regner til højre og venstre ud ad "tangenterne" til disse masker.

Råd til beregning af erstatningsmodstanden: Påtryk en kendt spænding ( 1V ) over modstandsnetværket, opstil tre maskeligninger. Den maskestrøm, der går gennem Vs ( venstre gren ) er den totale strøm gennem netværket, Itotal.

Rerstatning = 1V / Itotal


Forrige 1 2 3 Næste

Skriv et svar til: Nogen der kan se fejlen?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.