Spansk

Klage over Spansk A skriftlig eksamen

18. juni 2015 af sofie96 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Vi har fået vores skriftlige karakterer tilbage i spansk, og til vores store overraskelse er nogen af os blevet bedømt ekstremt hårdt. Jeg er ikke den bedste til grammatik, men ligger normalt til et 7-tal. Jeg har fået 02 til eksamen. Vores spansk eksamen er blevet rettet af 2 censorer. Den ene del af klassen har fået virkelig gode karakterer, hvorimod den anden halvdel har fået virkelig dårlige. Os der plejer at ligge på samme niveau, har fået helt forskellige karakterer. Mit spørgsmål er nu, hvordan kan vi sikre os, at vores skriftlige prøve er mere værd end 02? Kan det betale sig at klage? Kan vi risikere 00 ved klage?

Håber der er nogen som ved lidt om dette :) 


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. juni 2015 af Darkzy (Slettet)

Så vidt jeg er orienteret, kan det godt lade sig gøre at i får en lavere karakter, da (hvis altså skolens ledelse overhovedet ser grund til at følge jeres klage) i skal have to nye censorer som skal kigge på opgaverne, disse censorerne kan sagtens vælge at i skal have 00, hvis de altså mener opgaven ligger til dette.

Hvis i selv mener jeres opgave ligger til højere end 02, så vil jeg anbefale at stille jer uforstående over for bedømmelsen, men i skal kun gøre dette hvis i er sikre på at en anden censor ikke ville give jer en endnu lavere karakter. 


Svar #2
18. juni 2015 af sofie96 (Slettet)

Tak for dit svar :-) Det ville være trist at ende ud med 00. Udfordringen nu er, at finde en som kan give en faglig vurdering af opgaven. Jeg har læst mig frem til, at ens egen lærer ikke må opfordre til klage. Tror heller ikke, at andre lærere på skolen vil støtte op om en klage, men jeg ved det ikke. Er der nogen som har erfaring med at klage? 


Brugbart svar (0)

Svar #3
19. juni 2015 af OnceUponATime

Når du klager, sender de din opgave til revudering hos hhv din censor og din lærer.

De retter den igen og giver en begrundelse for karakteren.

Herefter vælger du selv, om du vil klage videre og få den revurderet af en censor. Der er først her, at du kan risikere at få 00.

Held og lykke med det hele :)


Brugbart svar (0)

Svar #4
19. juni 2015 af jbmm

Du må gerne sende din eksamensopgave til min indbakke, så vil jeg bedømme, om karakteren 02 er ok, inden du begynder at klage over karakteren, men se din indbakke.


Skriv et svar til: Klage over Spansk A skriftlig eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.