Studievalg og videregående studie

Side 2 - Optagelse på uni.

Brugbart svar (0)

Svar #21
30. juli 2015 af PSXL

Jeg kom ind på sommerstart.


Brugbart svar (0)

Svar #22
30. juli 2015 af alpahfeo (Slettet)

#19

#16 Tillykke, så ses vi ude på SDU! Men jeg kom ind på klinisk biomekanik, så super fedt :-D
?#17 og #18 tillykke til jer!

I lige måde :)


Brugbart svar (0)

Svar #23
30. juli 2015 af OnceUponATime

#19 Ja det gør vi vel! Er så glad for SDU! :D


Brugbart svar (0)

Svar #24
30. juli 2015 af Ensane (Slettet)

Hvor kan man se adgangkvotionterne for medicin?? 


Brugbart svar (0)

Svar #25
30. juli 2015 af alpahfeo (Slettet)

#24

Hvor kan man se adgangkvotionterne for medicin?? 

www.dr.dk/nyheder/indland/grafik-se-om-du-kom-ind-paa-droemmestudiet eller ufm.dk/uddannelse-og-institutioner/statistik-og-analyser/sogning-og-optag-pa-videregaende-uddannelser/grundtal-om-sogning-og-optag/kot-hovedtal


Brugbart svar (0)

Svar #26
30. juli 2015 af OnceUponATime

Det er ret overraskende at snittet er faldet for mange uddannelser, såsom medicin og odontologi?

Odense har endda ingen standbykvotient på MANGE af deres uddannelser! Nogen der ved hvorfor?


Brugbart svar (0)

Svar #27
30. juli 2015 af Earytha (Slettet)

Tillykke til alle :) Jeg kom også ind på drømmestudiet, så skal jeg være lærerstuderende på Metropol :D


Brugbart svar (0)

Svar #28
30. juli 2015 af LarsJensen0 (Slettet)

#26, der er i år 50 flere pladser på AAU for dem som vil læse medicin. Desuden kan det jo ikke udelukkes at dem som på forhånd regner med ikke at komme ind, lader være med at søge. Og endelig kan det jo være at nogle har indset at medicinstudiet nok ikke er fremtiden for dem, der følger jo et lægeliv med bagefter...

At der ikke er en standby kvotient kan betyde to ting, enten at der ingen standby pladser er, eller at antallet af ansøgere passer så nogenlunde med antallet af ansøgere.

Hilsen Lars


Brugbart svar (0)

Svar #29
30. juli 2015 af OnceUponATime

#28 Det er vist kun to uddannelser på SDU der har en standbykvotient. Alle andre har ikke. Er det da sandsynligt at antallet af ansøgere passer nogenlunde med antallet af pladser på næsten alle deres uddannelser?

Men hvorfor vælger man ikke at lave standbypladser? Undrer mig over det, for har ikke set det tidligere..


Forrige 1 2 Næste

Skriv et svar til: Optagelse på uni.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.