Matematik

Matematik færdighedsprøve

29. juli 2015 af JBiebs (Slettet) - Niveau: 8. klasse

Hejsa!
Jeg skal i 9.klasse her efter sommerferien. 

Jeg er rigtig nervøs af at tænke på de eksamer vi får. 

Jeg har et spørgsmål, hvad for nogen emner skal vi op i, i matematik færdighedsprøven, altså hvad for nogen opgaver kommer der i færdighedsprøven? :/ 


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. juli 2015 af Therk

Eksempler af færdighedsprøven har du højst sandsynligt haft mange eksempler af i løbet af din tid i 8. klasse. Der vil være lidt simpel aritmetik, der plejer gerne at være 1-2 geometriopgaver, lidt algebra m.m.


Brugbart svar (1)

Svar #2
29. juli 2015 af Bookeater

Her er fæedighedsprøven fra sidste år. Der vil oftest være samme type opgaver, som #1 også siger.https://www.google.dk/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.aabybroskole.skoleintra.dk/Infoweb/indhold/Pr%25C3%25B8vefiler%2520mat%25202014%2520-%252090/140425%2520FSA%2520Matematiske%2520f%25C3%25A6rdigheder.ashx.pdf&ved=0CBoQFjAAahUKEwih-IH8moHHAhWGiiwKHUSRC6E&usg=AFQjCNHgayIe6t8e4-79EC7vIoqJM3K5ZA&sig2=mTtUZMgt503FH_QvB9X_bg

Brugbart svar (0)

Svar #3
08. august 2015 af Kiththan03 (Slettet)

Hvis du gerne vil blive bedre, så har jeg nogle ideer. (Disse virker på mig)

1.Hvis du har svært ved at nå prøve igennem helt: Så må du højest bruge 1 min på de opgaver, som du ikke kan finde løsning på. Men husk at sætte et lille kryds i hjørnet af opgaven.

2.Det kan være, at du får et frivilligarbejdshæfte. Altså det fungere nogenlunde som en færdighedstest. Fordi det du skal mestre, for at få god eller topkarakter i en prøve er: A. Du skal kunne udregne plus og minus, lige når du ser regnestykket.
B. Du skal kunne gange tabellen uden ad.
C. De gange stykker med 1 cifrede tal, skal du kunne sige lige når du siger dem.

3. I starten af testen MÅ DU IKKE BEKYMRE DIG!!!

-- Det er ikke så svært som det lyder. Du skal bare øve hele gange tabellen 1 gang, inden du sover. Og det med plus, minus, gangestykker og division får du lært, hvis du bruger en halv time hver dag på det.
Og vupti! På et halvt skole år, er du den bedste i klassen!

Brugbart svar (0)

Svar #4
08. august 2015 af Kiththan03 (Slettet)

Ud over det, skal du bare kunne de der teknikker i hovedet. Sådan skorer jeg et 12 eller 10 tal!

Skriv et svar til: Matematik færdighedsprøve

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.