IT

Porfers 5 forces - konkurrentanalyse vedr. implementering af et bookingsystem

18. august 2015 af tjelle89 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej derude

Jeg er i øjeblikket igang med at skrive min fagprøve indenfor Spedition og Shipping og har i den sammenhæng fået til opgave af min arbejdsgiver at skrive om implementering af et online bookingsystem, da vi intet har modsat størstedelen af vores konkurrenter.

Jeg er nu nået til et punkt, der hedder porters 5 forces i min konkurrentanalyse, men er virkelig stuck. Er der nogen derude som har en ide til, hvordan jeg her skal starte? Skal jeg skrive en normal konurrentanalyse udfra pporters 5 forces eller skal jeg skrive om deres bookingsystem, leverandør og produkt modsat valget af vores egen leverandør?

PLS HJÆLP!! 


Brugbart svar (1)

Svar #1
18. august 2015 af Stats

Se

http://betabox.dk/teorierogmodeller/porters-five-forces.html

http://www.berg-marketing.dk/konk_strategi.htm#five

Husk på, at Porters Five Forces ikke er en konkurrentanalyse, men en brancheanalyse... Man skal se det i forhold til hele branchen.

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #2
18. august 2015 af tjelle89 (Slettet)

Så det du derved skriver er at jeg ikke kan bruge porters five forces på et produkt? :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
18. august 2015 af Stats

Dine produkter og branche har en hvis sammenhæng. Hvis det er relavant at anvende Porter Five Forces, så gør det endeligt..

Dette herunder kan evt. være behjælpelig til forslag af strategier:

Flere figure kan ses her:
http://old.forlagetcolumbus.dk/dk/columbus_web/figurer_fra_boegerne/luk_virksomheden_op/

- - -

Mvh Dennis Svensson


Skriv et svar til: Porfers 5 forces - konkurrentanalyse vedr. implementering af et bookingsystem

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.