Studievalg og videregående studie

Lærer i folkeskolen - hjælp!

17. september 2015 af fl0werpower

Jeg har været inde på lære uddannelsen, og der står at man som lærer skal undervise i 3 fag.. Kan det passe (linket kan du finde nederest)? Jeg vil meget gerne undervise i engelsk og historie, men faget historie kræver at man skal have idéhistorie og samtidshistorie (sådan som jeg har opfattet det), hvilket mit gymnasium ikke tilbød og jeg tror ikke at det er muligt at supplere to fag på samme tid i sabbatåret?

https://www.ug.dk/flereomraader/maalgrupper/videregaaendeuddannelse/adgang-til-undervisningsfag-paa-uddannelsen-til-laerer-i-folkeskolen


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. september 2015 af CULPØS (Slettet)

Jeg finder det HØJST usandsynligt, at samtidshistorie og idéhistorie er et krav.
 


Brugbart svar (2)

Svar #2
17. september 2015 af LarsJensen0 (Slettet)

#0, fra siden du selv linker til:

Historie

Vælger du historie som undervisningsfag, skal du have mindst ét af nedenstående fag, som skal opfylde karakterkravet:

Historie B
Idéhistorie B
Samfundsfag B
Samtidshistorie B

Så du skal kun have et af fagene og og bestå det med mindst 02.

Så vidt jeg husker er samtidshistorie noget man har på HHX og idehistorie noget man har på HTX, men så er historie eller samfundsfag på B niveau sikkert muligt (hvis du går på STX).

Hilsen Lars


Skriv et svar til: Lærer i folkeskolen - hjælp!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.