Spansk

Hej, jeg er lidt i tvivl hvordan jeg skal oversætte fra dansk til spansk ?

08. april 2016 af Diana1996 - Niveau: A-niveau

Hver dag står min mand og jeg tidligt op.

Cada día levantarse mi marido y me levantarse temprano./Mi marido y me levantarse cada día levantarse temprano? Hvilken af dem er rigtig?


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. april 2016 af jbmm

Cada día levantarse mi marido y me levantarse temprano./Mi marido y me levantarse cada día levantarse temprano?
Alle er forkerte, verber SKAL jo BØJES, hvordan bøjer man refleksive verber?, læs i din grammatikbog.

Hvad er sætningens grundled?, verbet/verberne skal bøjes i person og tal efter grundleddet.
Der skal desuden være ligefrem ordstilling (grundled - udsagnsled), også selv om dansk har omvendt.


Brugbart svar (0)

Svar #2
16. april 2016 af exatb

Cada dia yo y mi marido nos levantamos temprano.


Brugbart svar (0)

Svar #3
16. april 2016 af jbmm

Svar til #2:

Studieportalen er en lektieHJÆLP og ikke et oversættelsesbureau.
Tror du da, at man lærer noget af bare at få en oversættelse serveret på et sølvfad?


Svar #4
16. april 2016 af Diana1996

nej , men hvis du gider ikke at hjælpe så kan du også lade være! Jeg tro ikke på at det bliver "serveret på et sølvfald" men jeg prøver at oversætte før jeg spørg om hjælp så efter min mening er det ok.


Brugbart svar (0)

Svar #5
17. april 2016 af jbmm

Jeg havde jo allerede hjulpet dig, men når du ikke engang kan forstå en hjælp, så er du godt nok langt ude. Desuden var det jo heller ikke dig mit svar var henvendt til, men det kan du åbenbart heller ikke forstå.


Brugbart svar (0)

Svar #6
19. april 2016 af exatb

#3

Ja, det er et eksempel på hvordan refleksive verber bøjes. Det kan man skam godt lære af. Hvis man vil.


Skriv et svar til: Hej, jeg er lidt i tvivl hvordan jeg skal oversætte fra dansk til spansk ?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.