Engelsk

Er jeg dumpet eller bestået? Engelsk A

15. juni 2016 af Niels4326 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej jeg går på STX og har fået fortalt at både årskarakter og eksamenskarakter tæller ift om man har bestået et fag. 

i ÅRSkarakter har jeg fået 02 i mundtlig og 4 i skriftlig. 

Jeg skulle KUN oppe i skriftligt - og her gik det så meget dårligt og jeg fik karakteren 00

Mit spørgsmål er bare: Har jeg bestået faget, eller skal jeg til at gå på VUC? 

Håber i kan svare mig med evt. beregninger. Tak


Brugbart svar (0)

Svar #1
15. juni 2016 af Skaljeglavedinelektier

http://softit.dk har en gennemsnitsberegner, der tager hensyn til vægt og A-fags bonus. Hvis du kun indskriver dine karakterer for engelsk, burde den udregne det, og ellers må du sige til. Jeg tror bare, at gennemsnittet for ens karakterer i et fag skal være 02 eller over for, at man består. 


Svar #2
15. juni 2016 af Niels4326 (Slettet)

Svar til #1

Den udregner desværre kun mit samlet gennemsnit. Jeg har et OK gennemsnit total. Men jeg kunne godt tænke mig at vide om jeg har bestået faget engelsk, eller om jeg skal tage det på VUC.


Brugbart svar (0)

Svar #3
15. juni 2016 af Smut1

Hvis du kun indtaster karaktererne for engelsk, udregner den kun snittet for dette, hvilket giver 2. Dvs. at du er bestået.

Hvorfor vil du gerne vide, om du har bestået engelsk A? Uanset hvad, har du det stadigvæk som b-niveau I guess.


Brugbart svar (0)

Svar #4
15. juni 2016 af JulieW99

#3

Det er altid højeste niveau afsluttet der gælder. B-niveauet er derfor totalt ligegyldigt.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #5
15. juni 2016 af Smut1

Ja, når man skal beregne ens gennemsnit, men hvad hvis engelsk b-niveau står som et specifikt adgangskrav. Kan man så ikke komme ind?


Brugbart svar (0)

Svar #6
15. juni 2016 af mathias1997

Krav til fag er altid minimum. Derfor vil det selvfølgelig også være adgangsgivende, hvis man har et fag på A-niveau.


Brugbart svar (0)

Svar #7
15. juni 2016 af Smut1

.


Svar #8
15. juni 2016 af Niels4326 (Slettet)

Har jeg så bestået faget Engelsk på A niveau med de karakter jeg har fået? kan i måske poste udregningerne, kunne være super !!!!


Brugbart svar (0)

Svar #9
15. juni 2016 af Skaljeglavedinelektier

Ja du har bestået engelsk. Du kan endnu en gang lave udregningen på http://softit.dk. 


Brugbart svar (0)

Svar #10
15. juni 2016 af Smut1

Engelsk a: (2·1+4·1+00·1)/(1+1+1) = 2


Skriv et svar til: Er jeg dumpet eller bestået? Engelsk A

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.