Dansk

Kan i hjælpe med hvad opgaven går ud på?

18. juni 2016 af HFNU (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg har fået en dansk opgave som jeg ikke kan forstå ? hvad betyder det jeg skal hvis der står: 

Her skal du kort vende tilbage til første modul og fortælle, hvilke samfundsmæssige og politiske problemer,som Lone Hørslev og Yahaya Hassan sætter under debat i deres digte("Barndom", "Jeg ved ikke om den slags tanker er normale"), selvom de tilsyneladende handler meget om dem selv og om det private.

Jeg ved at et samfundsmæssig problem som tydeligt kommer til syne i Hassan digt , er misrøgt/ omsorgssvigt af børnene.

Men hvad skal jeg gøre i denne opgave helt præcis. 

Jeg har fået at vide at jeg skal beskrive hvad samfundsmæssige problemer og politiske problemer egentlig vil sige. (altså en redegørelse)

Men jeg forstår ikke skal jeg skal skrive om f.eks omsorgssvigt og forbinde det med Hassans problemer i hans digt? eller hvordan skal jeg lige skrive om det , som en essay eller ...? 

På forhånd tak for jeres henvendelse og hjælp:) 


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. juni 2016 af Smut1

#0 "Her skal du...". Hvordan lyder den indledende problemformulering?

Umilddelbart ville jeg skrive en litterær artikel (analyse, fortolkning og perspektivering). Du skal så ikke dissideret skrive en "redegørelse" for samfundsmæssige problemer, men en interessant indledning, hvor det ville give god mening at skrive om disse i henhold til opgavens røde tråd.


Brugbart svar (0)

Svar #2
18. juni 2016 af Justitia

Jeg er ikke helt enig med Smut1. Hvis det var mig, så ville jeg finde de samfundsmæssige og politiske problemer i digtet og dernæst gi' en redegørende beskrivelse af de valgte emner. 

F.eks. 

I digtet "x" berører digteren Yahaya Hassan ét ellers tabubelagt emne, vold i hjemmet. I Danmark lever der omkring 30.000 børn, som lever i familier med vold. En del af dem er selv udsat for både fysisk eller psykisk vold, eller de har overværet, at deres mor er blevet udsat for vold. 

Osv.


Svar #3
18. juni 2016 af HFNU (Slettet)

Tak for begge jeres henvendelser. Min lærer har skrevet at jeg først skal gøre mig klart, hvad samfundsmæssige og politiske problemer vil sige? ( her tænker jeg hun vil have en redegørelse) ligesom du giver et flot eksempel på Justitia:) Det kan også være det er en indledning Smut1. Det er det som gør at jeg ikke bare er gået igang endnu.

Dog ved jeg at opgaven ikke er en analyse -da hun siger den kan besvares med en halv side. Jeg tror jeg bliver nødt til lige at spørger hende igen.  For selvom i har hjulpet med svar -står det ikke klart for mig hvad opgaven egentlig går ud på.

Hvis i har mere at tilføje eller anden hjælp:) vil jeg stadig meget gerne hører :)) tak igen til jer begge to


Svar #4
18. juni 2016 af HFNU (Slettet)

Forresten er vold et samfundsmæssig problem? for det kunne jeg rigtig godt tænke mig at skrive om


Brugbart svar (0)

Svar #5
18. juni 2016 af FrederikHansen99 (Slettet)

Jeg vil mene at vold godt kan være et samfundsmæssigt problem, men ikke i alle tilfælde er det.

I nogle samfund bliver kvinder eksempelvis undertrykt med vold, og derfor vil jeg mene at det i disse tilfælde er et samfundsmæssigt problem. Ved ikke om det hjælper? Det håber jeg ihvertfald!


Svar #6
18. juni 2016 af HFNU (Slettet)

Jo det gør det da i hvertfald, og tak. Sådan som jeg forstår dit svar , mener du jeg lige skal undersøge det nærmere,men at det godt kan være et samfundsmæssigt problem?


Svar #7
20. juni 2016 af HFNU (Slettet)

Er der nogen som kan hjælpe mig med et politisk problem Yahaya Hassan tager til debat i digtet "BARNDOM"??.

Hvis der er nogle som har en ide-så skriv endelig har virkelig brug for hjælp.

1000 1000 tak igen for alt jeres hjælp


Svar #8
20. juni 2016 af HFNU (Slettet)

Har stadig ikke kunne finde på ude af hvilke politiske problemer Hassan tager til debat i hans digt "BARNDOM", så hvis har et forslag til det...så hører jeg mere end gerne.

Tak:)


Skriv et svar til: Kan i hjælpe med hvad opgaven går ud på?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.