Studievalg og videregående studie

Kvote 2 HJÆLP

18. august 2016 af hejmeddigvenner (Slettet)
Hej,

Jeg er blevet samfundsvidenskabelig student fra STX i år, og har modsat flere nyudklækkede studenter ikke søgt om en videregåendeuddannelse da jeg i 3g blev sikker på, at jeg ville noget naturvidenskabeligt. Jeg er dog et par decimaler fra kvote 1 samt stand-by snittet, hvorfor jeg ønsker at søge ind via kvote 2.
Da jeg som skrevet er samfundsfaglig student, bliver jeg i denne forbindelse også nødt til at supplere følgende fag:
Mat B --> Mat A
Fysik C--> Fysik B
Kemi 0--> Kemi B

Jeg er fuldt indforstået med at jeg skal opnå et bestemt gennemsnit i de ovenstående fag for at komme i betragtning ved de universiteter som fokuserer på et kvote 2 gennemsnit.
Mit spørgsmål og undren forekommer dog ved følgende:
Ved den uddannelse jeg ønsker at søge er de specifikke adgangskrav følgende:
Mat A
Kemi B
Fysik B
Dansk A
Engelsk B

Jeg har ved min gymnasiale uddannelse haft engelsk på A, samt fået 3 karakter; Mundtligt, skriftlig samt skriftlig ved eksamen.
Det samme ved Dansk A.

Mit spørgsmål her er så:
Hvordan skal jeg udregne gennemsnittet af de 2 fag, når jeg hhv har haft engelsk på et højere niveau, samt fået 3 karakterer ved hvert af de to fag?

Brugbart svar (0)

Svar #1
18. august 2016 af JulieW99

http://softit.dk/snit.asp

Nøjes med at indstaste de fag du vil regne gennemsnittet ud for. Kig på snittet der angives uden hurtig start-bonus.

- - -

Vh Julie


Skriv et svar til: Kvote 2 HJÆLP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.