Matematik

Indtegning af punkter i et koordinatsystem

07. december 2016 af christina3081 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej jeg har vedhæftet en opgave jeg ikke kan finde ud af at løse, det går ud på at indtegne punkter i et koordiatsystem. Dette kan jeg ikke finde ud af at gøre selv, nogen der vil hjælpe? det er opgave b og c?

PS: OPGAVEN ER VEDHÆFTET


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. december 2016 af Eksperimentalfysikeren

Der må mangle noget. Hvad er forudsætningerne?


Svar #2
07. december 2016 af christina3081 (Slettet)

sådan ser hele opgaven ud #1 


Svar #3
07. december 2016 af christina3081 (Slettet)

Nogen der vil hjælpe? 


Brugbart svar (0)

Svar #4
08. december 2016 af StoreNord

https://mata3stx.systime.dk/index.php?id=650


Brugbart svar (0)

Svar #5
08. december 2016 af Eksperimentalfysikeren

Du tegner et koordinatsystem med enheder, der tillader, at du kan afsætte punkterne. Jeg vil foreslå, at du i t-retningen vælger området [-5;25] og i y-retningen [-10;200].

Afsæt punkterne på sædvanlig vis. Ved A finder du et punkt, der er 1 til højre for A og 2,85 højere oppe end A. Det kan knibe med nøjagtigheden, men det kan klares ved i stedet at benytte 5 til højre for A og 5*2,85 højere oppe. Forbind dette punkt med A med en tynd streg, som du fører videre til venstre for A. Træk nu et passende stykke af denne streg op nogenlunde symmetrisk om A og af en længde, så man kan se hældningen, men ikke så langt, at det generer den tilsvarende steg ved B. Gentag for B og C. Du skulle så have en figur af samme type, som den vist i linket.

C) Tegn på fri hånd en kurve, der går gennem punkterne og med stregerne som tangenter. Der findes bøjelige kurvelinealer, der kan benyttes til at gøre dette pænt, men jeg vil regne det fuldt tilstrækkeligt at tegne i hånden.


Skriv et svar til: Indtegning af punkter i et koordinatsystem

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.