Tysk

Konjunktiv 1 og 2 - Kort oversættelse

23. februar 2017 af MS14 - Niveau: A-niveau

Hej! :) Jeg ville bare høre om nogen lige kunne kigge denne ultra korte oversættelse igennem og give mig respons - Tror jeg har styr på konjunktiver for en gangs skyld, men vil blot lige være sikker :) Der er tale om både konjunktiv 1 og 2 og oversættelsen skal være så tæt på den danske tekst som muligt.

Dansk:

I går aftes ringede jeg til min kollega. Jeg ville gerne drøfte et problem med ham, for at vi i fællesskab kunne finde den bedste løsning. Jeg traf imidlertid kun hans kone, som meddelte, at han var gået i biografen og sandsynligvis ikke ville komme hjem de første par timer: "Kunne De ikke sige til ham, at jeg har ringet?" spurgte jeg.

Tysk:

Gestern Abend, rief ich meinen Kollegen an. Ich möchte mit ihm ein Problem besprechen um zu wir die beste Lösung in Gemeinsam finden könnten. Ich traf jedoch seine Frau die meldete, dass er im Kino gehen sei und vermutlich die ersten Paar Stunden nicht nach Hausen kommen wolle: "Könnten Sie bitte ihm sagen, dass ich anrufen habe?" fragte ich.  

 Tusind tak på forhånd! :)


Brugbart svar (1)

Svar #1
23. februar 2017 af Stygotius

Gestern Abend(,) rief ich meinen Kollegen an. Ich möchte (mit ihm) ein Problem mit ihm besprechen, (um zu) damit wir die beste Lösung davon (in Gemeinsam) gemeinschaftlich finden (könnten) konnten. Ich traf (jedoch) aber nur seine Frau die (meldete) mir sagte, dass er (im) ins Kino (gehen) gegangen sei und vermutlich die ersten (P)paar Stunden nicht nach Hause(n) kommen wolle: "Könnten Sie ihm bitte (ihm) sagen, dass ich (anrufen) ihn  angerufen habe?" fragte ich.


Skriv et svar til: Konjunktiv 1 og 2 - Kort oversættelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.