Studievalg og videregående studie

Jura kvote 2

26. februar 2018 af Foged99 (Slettet)

Hej alle
 

På nuværende stund går jeg i 3.G og har planer om at vil læse Jura på universitetet. Dog har jeg ikke det krævede gennemsnit, hvilket er super stressende. Jeg er nået til den realisering, at jeg er nødt til at søge ind i kvote 2, da gennemsnittet er 6,8. Kvote 2 lægger alt afgængig af universitetet vægt på fagene: Dansk A, Engelsk B, Samtidshistorie B og Matematik B. I disse fag har jeg følgende karakter: Dansk 10 / 10, Engelsk 7/7, Samtidshistorie 7, Matematik 7/7. Vil formentlig være i stand til at kunne få 3 karakter højere op inden gymansiets afslutning. Dog har jeg ingen relevant erhvervserfaring, hvilket jeg vil arbejde på i mit sabbatår. Så mit spørgsmål er: Udover piccolinejob hos et advokatkontor, hvilke jurarelevante studiejobs uden krav om særlig kvalifikationer / uddannelse er der? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. februar 2018 af Moderatoren

I følge kvote 2 til jura på KU, så er piccoline et ikke relevant erhvervsarbejde. Læs mere om det her eller på det universitets hjemmeside, som du ønsker at søge ind på.


Svar #2
26. februar 2018 af Foged99 (Slettet)

#1

I følge kvote 2 til jura på KU, så er piccoline et ikke relevant erhvervsarbejde. Læs mere om det her eller på det universitets hjemmeside, som du ønsker at søge ind på.

Måske en fejlfortolkning, at det kan bruges, som studierelevant arbejde, men det kan med god tro bruges i den motiverede angsøgning. Det kunne være lækkert, at kunne tilegne sig jobs, som både kan skrives på den motiverede ansøgning, og som studierelevant arbejde! Men hvilke er spørgsmålet? 


Brugbart svar (0)

Svar #3
26. februar 2018 af Justitia

...


Skriv et svar til: Jura kvote 2

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.