Studievalg og videregående studie

Hvilke uddannelser giver ret til at undervise i matematik på gymnasie?

23. maj 2019 af ALMAMERENGUE

Er ret forvirret.

Så jeg ved godt, at en kandidat i matematik oplagt giver en de nødvendige kvalifikationer for at kunne undervise i matematik på gymnasie-niveau.

Men hvad så med et studie som fx matematik-økonomi på KU? Eller et studie som HA.MAT på CBS?

De er også kandidatstudier med en masse hardcore matematik. Giver de også ret til at blive gymnasielærer i matematik? Eller er det kun kandidater i ren matematik der kan undervise i matematik på et gymnasie?


Brugbart svar (1)

Svar #1
23. maj 2019 af Mathias7878

Matematik-økonomi giver i hvert fald mulighed for det.

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #2
23. maj 2019 af Anders521

#0 Det tror jeg ikke. Selv hvis man læser musikvidenskab, kan man godt undervise i matematik på gymnasieniveau såfremt man har undervisningskompetence i faget.


Brugbart svar (0)

Svar #3
23. maj 2019 af gerthansen

Tror der er flere forskellige muligheder for det, havde en fysiklærærer der havde taget læst fysik på uni, men så havde taget matematik som sidefag, og dermed også kunne undervise i matematik, så jeg tror der er flere veje. Det nemeste ville dog nok helt klart være at spørge en studievejleder på det pågældene universitet, da de tit og ofte har et svar, eller ved hvor du kan finde et.


Skriv et svar til: Hvilke uddannelser giver ret til at undervise i matematik på gymnasie?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.