Biologi

Skal man skrive spørgesmålene op i ens biologi rapport?

17. januar 2022 af CeciliaaM - Niveau: 9. klasse

Hej. Jeg skal skrive en biologi rapport, og min lærer har skrevet nogle spørgesmål som man skal svare på undervejs. Skal jeg skrive spørgsmålene op, og svare på de spørgesmål der er skrevet i rapporten...eller ikke skrive selve spørgesmålene, og bare svare på dem løbende uden at direkte have spørgsmålene med?

- Jeg har desværre ikke mulighed for at spørge min lærer- det er en lidt kompliceret situation. 

:) 


Brugbart svar (1)

Svar #1
17. januar 2022 af Christianfslag

En naturfaglig rapport er oftest opstillet som følgende

Formål, teori, hypotese, materialer, (evt. sikkerhed), fremgangsmåde, dataindsamling, databehandling, diskussion og endeligt konklusion.

De stillede spørgsmål vil skulle besvares under databehandlingen.


Brugbart svar (1)

Svar #2
17. januar 2022 af ringstedLC

#0: Spørgsmålene skulle gerne være betegnet med et nummer eller på anden måde.

Opstil din rapport og svarerne med disse betegnelser og gerne med fed skrift. Det giver overblik over, hvad du svarer du på.


Brugbart svar (3)

Svar #3
17. januar 2022 af Eksperimentalfysikeren

Eksempel: "Hvilken farve har blomsterne?" Svar 1: "De er røde" (så skal spørgsmålet stå der, evt. blot nummeret på spørgsmålet). Svar 2: "Blomsterne er røde." Så er spørgsmålet omformet, så man kan genkende det i svaret. En tredie mulighed er, at spørgsmålet i en rapport om bier ikke skal besvares med "De er røde", men med noget i retning af: "Det ser ud til at bierne foretrækker røde blomster". I sidste tilfælde skal spørgsmålet ikke besvares direkte, men er et hint til noget, man skal omtale i rapporten.

PS: Jeg ved ikke, om bier foretrækker røde blomster. Jeg skulle bare have et eksempel.


Brugbart svar (1)

Svar #4
25. januar 2022 af DrNielsen

I naturvidenskab stiller man for overblikkets skyld gerne en rapport/artikel op i punkter.

Det gør man ikke på samme måde i eksempelvis dansk.


Skriv et svar til: Skal man skrive spørgesmålene op i ens biologi rapport?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.