IT

IT rapport

28. april 2006 af 477 (Slettet)
Jeg sidder og skal skrive en rapport om en hjemmeside jeg har lavet på 3. år (HHX) og ville høre om nogen kan hjælpe mig med en disposition til hvad rapporten i store træk skal indeholde.. muligvis hvis nogen har en rapport ville det være dejligt at kunne se hvordan den er opbygget??

Mvh 447

Brugbart svar (1)

Svar #1
28. april 2006 af SomeOneMore (Slettet)

Skal selv aflevere en om vores hjemmeside på mandag (udsat flere gange :S). Men er det hjemmesidens design du skal skrive om, som det primære?

Svar #2
29. april 2006 af 477 (Slettet)

Ja både det og noget om den virksomhed jeg har lavet men det er mest det med designet jeg er i tvivl om. Jeg skal os skrive om noget der hedder implementeringsfasen, hvilket jeg er lidt i tvivl om hvad overhovet er? Smiler.

Brugbart svar (1)

Svar #3
02. maj 2006 af SomeOneMore (Slettet)

med udgangspunkt i min egen rapport:

Først og fremmest skal den selvfølgelig bygges op som en alm. rapport, med indholdsfortegnelse, indledning, konklusion, kildeliste, evt. bilag m.v.

Men selve indholdet, vil jeg mene er fornuftigt at sætte op således:
Først en kort beskrivelse af virksomheden (virksomhedprofil og målgruppe). I indledningen kommer du bl.a. ind på hvorfor lige denne virksomhed o.l.
Herefter vil det være meget fornuftigt at komme ind på hvilke overvejelser i har gjort jer med hensyn til indholdet på hjemmesiden - Hvorfor/hvorfor ikke. Husk at din korte beskrivelse af hvorfor/hvorfor ikke ved hver overvejelese bør tage udgangspunkt i målgruppe/de forskellige love der gør sig gældende ved udarbejdelse af en hjemmeside, og ikke blot "det ser grimt ud" ;)
Dernæst bør du skrive noget om brugervenlighed på hjemmesider generelt, og afrunde afsnitet med en reference til resultat/konklusion af brugerafprøvning, som kommer sidst i rapporten, hvori du konkludere, hvorvidt din hjemmeside synes at leve op til brugervenlighedskravende.
Efter brugervenlighed generelt (teorien), nævner du noget omkring stilen på hjemmesiden (farver og farveterminologi, font og skriftgarniture, billeder/illustrationer, gestaltlove/KISS, navigationsniveau og navigationsmetoder). Når du beskriver stilen, bør du tage udgangspunkt i teorien, og perspektivere den til din hjemmeside hvor det altid er din målgruppe der danner baggrund for dine valg, ud fra teorierne.
Har du lavet nogle dynamiske funktioner, eller databaser, du ønsker at tage med i rapporten, bør de komme nu, efter afsnittet om stilen.
Ellers vil jeg mene, at du nu skal skrive om implementeringsfasen (hvordan og hvornår bør man implementere den nye hjemmeside - brugerpsykologi). Næstefter kommer så resultatet af din brugerafprøvning, der delvis konkludere din hjemmesides brugervenlighed, og til sidst en konklusion, hvor du sammenligner den delkonklusion for brugerafprøvningen og din implementeringsfase (gode/dårlige eller forkerte/rigtige valg)

Alternativt, kan du før konklusionen indsætte et afsnit omkring, hvad du forventer af udvikling på hjemmesiden i fremtiden, alt efter din opgave og dens omfang. En hjemmeside er jo aldrig færdigudviklet. Alle hjemmesider arbejdes der til stadighed på, efter offentliggørelsen.

Håber det hjalp dig lidt på vej

Svar #4
03. maj 2006 af 477 (Slettet)

Tusind tak for hjælpen. Det hjalp rigtig meget.

Mvh 477

Skriv et svar til: IT rapport

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.