Afsætning

SMUK-Modellen

31. maj 2006 af kaad87 (Slettet)
Er der nogen som kan forklare eller komme med et eksempel på brug af SMUK-modellen?

Brugbart svar (13)

Svar #1
31. maj 2006 af Matrix (Slettet)

SMUK-modellen er er model, der anvendes til vurdering af segmenter, når der skal træffes beslutning om hvilket segment, der skal udvælges som målgruppe.

SMUK står for:

Størrelse:
Segmentets størrelse skal vurderes. Herunder om segmentets størrelse er voksende eller aftagende.

Muligheder for bearbejdning og markedsføring:
Hvor svært er det at nå dette segment, mht markedsføring? Findes der fx fagblade der henvender sig til segmentet, hvori der kan udstedes salgsannoncer, eller vil det kræve markedsføring gennem fx TV?

Udgifter:
Hvor store omkostninger vil der være forbundet med markedsføringen til dette segment?

Konkurrence:
Hvor stor er konkurrencen? Hvis konkurrencen er for stor, skal der måske vælges et andet segment som målgruppe.

-Matrix!

Brugbart svar (2)

Svar #2
16. juni 2006 af Reolsen (Slettet)

Hvordan ser denne smuk model ud.. har den et specielt udseende.?

Brugbart svar (11)

Svar #3
19. juni 2006 af King_2 (Slettet)

den er smuk..

Brugbart svar (4)

Svar #4
25. juni 2006 af denisa (Slettet)

Jeg har en skabelon med SMUK-modellen

Brugbart svar (1)

Svar #5
25. juni 2006 af denisa (Slettet)

er der nogen der kan fortælle mig om opgave 8 i Case examen?

Brugbart svar (1)

Svar #6
20. juni 2011 af marras14 (Slettet)

du kan gratis låne salg og service bogen.

og så skal du bare slå op på side 308.


Skriv et svar til: SMUK-Modellen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.