Andre fag
En der vil tjekke
Aldi= Dagligvarer
IRMA= Dagligvarer
TDC = Udvalgsvarer
Sadolin Farveland = Serviceydelser
Fona = Udvalgsvarer
Matas = Udvalgsvarer
Inspiration = Udvalgsvarer
Aarstiderne.com = Udvalgsvarer
Ekstrabladet = Dagligvarer
Nybolig = Udvalgsvarer
Wrangler = Udvalgsvarer
Nestle = Dagligvarer
Jack & Jones = Udvalgsvarer
Jysk = Udvalgsvarer
Antonius = Udvalgsvarer
SAS = Serviceydelse
Albani = Dagligvarer
Shell = udvalgsvarer
Danske Bank = Serviceydelse
Er de korrekte??
Svar #1
04. september 2006 af Jannipersson (Slettet)
Jysk er vel Service. Det er en bank.
Albani sælager de ikke tøj også ligesom H&M?
Shell er dagligvarer.
Svar #2
04. september 2006 af allan_sim
Albani er et bryggeri, Jysk er det, der i gamle dage hed Jysk Sengetøjslager....
Svar #3
04. september 2006 af SomeOneMore (Slettet)
"Albani sælager de ikke tøj også ligesom H&M?" hehe
Albani sælger lige så meget tøj m.m. som Carlsberg, Tuborg eller Ceres gør det :)
Jysk er det der før hen hed Jysk Sengetøjslager, og derfor er Udvalgsvarer korrekt
Nestle laver meget mere end blot chokolade. De har også morgenmadsprodukter, kaffe, babymad. Desuden står de bag en masse undemærker, som ex. Maggi, Buitoni m.m. Derfor vil jeg mene det er dagligvarer...
#0
Shell vil jeg dog også kalde daglivarer, da de sælger benzin, som man skal bruge for at kunne komme frem og tilbage, hvis man er afhængig af bil, og samtidig kan de også sælge mad m.m. i butikken, som #1 hentyder
Svar #4
04. september 2006 af Rixer (Slettet)
Selvbetjening= Dagligvarer
Selvvalg= Udvalgsvarer
Svar #5
04. september 2006 af Rixer (Slettet)
2. Palle Strøm skal egentlig havekøbt sig et nyt jakkesæt til sin kusines bryllup. Han har flere gange været inde i Tøjeksperten for at vælge et sæt. Men han kan ikke finde sin størrelse, og når sælgeren kommer for at hjælpe, siger han hver gang, at han gerne vil kigge lidt mere.= Den tavse kunde.
3. Du er ansat som opfylder i et stort supermarked. En eftermiddag står du og fylder Schulstad produkter på hylderne, da der kommer der en dame hen til dig og begynder at skælde ud over et brød, hun har købt dagen før. Kunden siger ” Nu har jeg endnu engang fået et brød som er over sidste salgsdato! Har I unge mennsker da aldrig lært, hvordan man fylder varer op? Hvad har du tænkt dig at gøre nu? Kan man ikke få en kompensation, når man finder varer, der er for gamle?= Den sure kunde.
4. Torben Larsen er i Intersport for at se på skistøvler og nye bindinger til sine carvingski. Imens sælgeren forsøger at få Torben til at prøve de støvler, han har hentet på lageret, fortæller Torben med store armbevægelser om sin seneste skiferie, og om hvordan de gamle bindinger røg sig en tur, da han for 10. gang kastede sig ud på en off piste.= Den snakkesalige kunde.
5. Jette Lauritzen har efterhånden prøvet samtlige sko i Skoringens butik. Hun er temmelig træt af at forklare salgsassistenten, hvorfor sko af kalvelæder er voldsomt ubehagelige at gå i. Jette påpeger ligeledes, at det er utroligt, at sælgere ikke ved mere om de produkter, de sælger.= Den ”anstrengende” kunde.
Svar #6
04. september 2006 af Rixer (Slettet)
1. Personligt salg finder kun sted i butikker med udvalgsvarer. = Forkert
2. Personen i den anden ende af telefonen kan faktisk ofte ”se”, om du smiler i telefonen.= Rigtigt
3. Der er i dag ansat mindst 200 menesker i ethvert call center.= forkert
4. Telefonen er på trods af e-mails og Internettet stadig et godt salgsværktøj.= Forkert
5. Direct marketing kan foregå både personligt, skriftligt og elektronisk.= Rigtigt
6. Diskbetjening forekommer primært i restauranter.= Forkert
7. Alle mennesker har, hvad der skal til for at blive en god kassemedarbejder.= forkert
8. Alle kunder bør til enhver tid behandles ens.= rigtigt
9. Ved en kundevudering ser man på, om kundens økonomi er i orden= forkert
10. Alle har et kropssprog, som de sender signaler med, bevidst eller ubevidst.= rigtigt
11. Det gælder om hurtigst muligt at lukke munden på en snakkesalig kunde.= forkert
12. Uberettigede reklamationer bør umiddelbart afvises.= forkert
Svar #9
04. september 2006 af TheKo (Slettet)
Der er en grund til at der stadig findes telefonsælgere.
8. Alle kunder bør til enhver tid behandles ens.= Forkert.
Hvis man behandler alle kunder ens, er man en dårlig sælger. Man tilpasser sig kundens behov.
Svar #10
04. september 2006 af SomeOneMore (Slettet)
Skriv et svar til: En der vil tjekke
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.