Erhvervscase

reklameanalyse EKSEMENSOPGAVE!

12. juni 2008 af MR. LOVER (Slettet)

Hej ..
Er der ikke nogen der lige hurtigt vil forklar mig fløgende.. det er en eksasmensopgave;

- Perspektiv
- Det manipulative/ det informative
- Købemotiver
- markedsføringsloven

Med vnlig Hilsen
MR. LOVER

Brugbart svar (1)

Svar #1
13. juni 2008 af Shais

- Perspektiv er hvor man ser på noget i forhold til noget andet, vil jeg mene.
- At noget er "manipulativt" vil sige, at man kan dreje på noget (manipulere) med henblik på måske hvad man bedst kan lide. Hvor det "manipulative" altså er subjektivt -idet man selv "vinkler" noget efter egen smag - er det "informative" objekt "drejet" eller anskuet, kan man sige. Her (det informative) er der ikke taget stilling til noget, hvor man bare viderformidler information videre som de er - ligesom facts.
- AF købemotiver kommer jeg til at tænke på reklamers og dermed producenters "image-bygning" af produkter vha. markedsførig, hvor de ligesom skaber et behov hos folk.
- Markedsføringsloven kender jeg ikke noget til :(

Men hov, dit indlæg hører under "erhverscase". Selv har jeg haft erhversøkonomi, men ikke "erhverscase", så ved ikke om jeg har været fagligt behjælpelig :)

Skriv et svar til: reklameanalyse EKSEMENSOPGAVE!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.