Erhvervsret

Bank

04. november 2009 af Cosmo (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

 Sidder med en opgave jeg godt kunne bruge lidt hjælp - via paragraffer til

Kort oprids af historien:

En bankdame har fået til opgave at få kunder til deres nye højrentekonto på 6%. Hun ringer til kunder og får nogen ind der. Hun sender mail til dem som ikke tog telefonen og får nogen på der. Hun sender brev til de ældre der ikke har mail.

I brevet skriver hun dog forkert og skriver 8% i stedet for 6%.

så er det så:

1) - om banken er forpligtet til at give en årlig rente på 8 % til de kunder, der havde modtaget brev om højrentekontoen

og

2) - om hendes øvrige tiltag for at få indskud på højrentekonti giver problemer i forhold til eksisterende lovgivning

I nr. 2 mener jeg at man kun må sende mail og brev. Ikke kontakte folk telefonisk. ifl. paragraf forbrugeraftalelov §6.

Så er der en mand der kommer med en stor sum penge og vil have en højere rente end de 6%. De forhandler og han får en til 7.5%. Senere på dagen ringer chefen og siger at det desværre ikke kunne lade sig gøre da højrentekontoen maks kunne komme op på 6%. Han vil selvfølgelig kun beholde de 7.5%. Så er banken forpligtet til den aftale de indgik med ham?

Håber på lidt hjælp 


Brugbart svar (2)

Svar #1
05. november 2009 af Marcus (Slettet)

Til spm 1: prøv at se på AFTL § 32, stk. 1.


Skriv et svar til: Bank

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.