Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 2241 til 2260 af 3925
  • Dantes guddommelige komedie hjælp!

    Forumindlæg
    Hjælp!!!!Er der nogen der har nogle noter til 21. sang (XXI) i dantes guddommelige komedie? Jeg tænker primært på Analyse/fortolkning og perspektivering samt tema/problemstillinger. Mhv. Chillz
  • Farvel min elskede... Hjælp det haster!!!!

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg ville høre om der var nogen der havde læst romanen og kunne hjælpe mig med nogle spm 1. Hvad er de centrale temaer 2. Perspektivering af værket til fx dansk litteratur/andet Tak Sana!!
  • influenza af bent haller

    Forumindlæg
    jeg har lige læst novellen influenza af Bent Haller og forstod den ikke helt. så jeg tænkte på om nogen af jer havde læst den og kunne komme med en hurtig perspektivering og fortolkning af den.
  • Analyse af la vie af marc chagall! VIGTIGT!

    Forumindlæg
    Hej(: Jeg skal havde lavet denne analyse til i morgen og jeg er virkelig på den, kan en hjælpe mig med at komme i gang med tema budskab fortolkning perspektivering, virkemidler, genere og den slags?
  • Analyse af "to ting man aldrig kan vide"

    Forumindlæg
    Hjælp! Jeg skal til eksamen i "to ting man aldrig kan vide" af dorthe de neergaard Hvis nogen mugligvis har en analyse af den ville det være en stor hjælp. Jeg skal lave en analyse samt perspektivering.
  • Nationalromantikken

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal skrive en Dansk Historieopgave, hvor mit område er treårskrigen. Er der nogen forslag på nogen digte, samler mv. som jeg kunne bruge til dansk delen og perspektivering til treårskrigen i Slesvig-Holsten...
  • SPANSK EKSAMEN VIGTIGT!

    Forumindlæg
    jeg skal op imorgen og jeg har trukket min tekst, men hvor lang tid skal jeg bruge på at fortælle om den? og hvor meget tid skal jeg bruge på de to andre dele af eksamen? og hvad med perspektivering? Mvh Magnus
  • Analyse af Sigurd af Jesper Wung Sung (tretten tynde teenagere)

    Forumindlæg
    Hej Er i gang med at lave en analyse, og er i tvivl om nogle ting: - budskab, nogle der har en idé, eller ved hvad budskabet er? - konflikten/konflikterne - perspektiveringen - og fortolkning Håber at I kan hjælpe mig
  • hjælp til novelle

    Forumindlæg
    Er der nogen der har læst killinger af dean koontz? vil du/i ikke hjælpe mig med perspektivering af den fordi jeg kan ikke finde en tekst jeg kan perspektivere den med. Håber i kan hjælpe tak:)
  • Dansk eksamen!

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op til eksamen her til juni og jeg har trukket fantasy, jeg tænkte om der var nogle som har en god analyse model, altså nogle ting jeg skal komme ind på, med perspektiveringen osv... Tak på forhånd!
  • Analyse af H.C. Andersens land

    Forumindlæg
    Hej jeg er gået i stå på min analyse og ved ikke hvordan jeg skal få lavet en fortolkning og perspektivering af digtet. please svar. Hilsen Nynne Ps. har vedlagt min analyse
  • Hvordan laver man en synopsis

    Forumindlæg
    Hej jeg skal lave en synopsis, om en tekst jeg har læst som hedder Hunden af Kim Fupz Aakeson :) Hvordan laver man en synopsis ? Hvad skal den indeholde? Hvad skal den starte med ? OG hvad menes der med perspektivering ? Ville i være sød at hjælpe mig.
  • somebody help me please!!

    Forumindlæg
    ved ikke hvad jeg skal svarer til dette spørgsmål please hjælp: Perspektivering: forklar kort og præcist hvorfor man reducerer de omtale stoffer/værdier (BI5, P og N) fra rensningsanlægget? På forhånd tak!
  • Analyserende artikel af Morgenvandring

    Forumindlæg
    Analyserende artikel af ''Morgenvandring'' af Adam Oehlensläger med en perspektivering til ''Ved Söen'' af Staffeldt
  • Min ven Thomas

    Forumindlæg
    Hej Jeg er igang med en opgave til en roman, den hedder Min ven Thomas Er der nogen af jer der har lavet en magn til denne opgave, så hjælpe mig.... PLLLEEZZZZ Er der ikke nogen der vil hjælpe mig med opgaven? 1. Hvordan er handlingen bygget op? (Komposition, fortæller, tid, berettermodel) 2. Mo...
  • Gandhi

    Forumindlæg
    Jeg har om Gandhi i engelsk. Jeg er skal perspektivere i min opgave. Kunne godt bruge hjælp.....
  • Hvad kan man perspektivere til?

    Forumindlæg
    Jeg skal op i old i morgen, og har lidt problemer med, hvad man kan perspektivere de forskellige tekster til, hvor man kan sammenligne osv. Vi har opgivetOdysseen: 6., 7. og 9. sangMedeaLysias 1. tale - forsvarstalen mod EratosthenesPlaton: Sokrates' forsvarstale + KritonHerodot: Kroisos, Pol...
  • Hjælp til eksamen!

    Forumindlæg
    Hej alle, da jeg har haft en utrolig dårlig religionslærer aner jeg ikke hvad jeg skal have styr på til eksamen. Jeg har siddet med min pensumliste og er begyndt at læse alt baggrundsstoffet igennem og islam, kristendommen og buddhisme. Men er der virkelig ikke andet man skal have styr på? Hvad...
  • AT-årsprøve på bar bund...hjælp?

    Forumindlæg
    hej.. står i den situation at jeg skal til at-årsprøve i morgen (mandag), og syntes selv at vi ikke har fået det store vejledning til hvad man egentlig skal sige til sådan en årsprøve... så hvad skal man sige?
  • 24 t. eksamen i Historie - Opdagelser, kolonisering og trekantshandel

    Forumindlæg
    Hej med jer, Jeg skal til mundtlig eksamen i historie i morgen. Jeg har lige trukket følgende emne: Opdagelser, kolonisering og trekantshandel. Jeg har, ind til videre, opstillet følgende overordnede problemformulering og underordnede problemstillinger: Overordnede problemformulering: Hvorfor v...