Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 2661 til 2680 af 65692
-
forslag til mundtlig eksame
ForumindlægHej søde mennesker derude, jeg skal går igang med at lave en synopsis til mundtlig matematik D(svarer til 10), men har det svært ved at find en emne/hvad skal den handle om. Er der nogen der kan kaste nogle gode og ikke indviklet forslag? Mange tak på forhånd !!! -
Matematik A - lommeregner TI-84
ForumindlægHej. Ville høre hvilken fordel der er ved at kunne bruge sin lommeregner ordentligt ? og hvor meget skal man kunne på sådan en lommeregner når man har Matematik på A-niveau. Jeg skal op i 3.g om en uge . Mia -
SKIFTE FRA HHX TIL STX! HJÆLP!!
ForumindlægHej, er lige begyndt i hhx og er stortset ved at fortryde mit valg. Jeg føler mig ikke hjemme i min klasse og har ingen der deler samme interesse som mig, hvilket gøre det en smule sværere. Jeg stræber efter at uddanne mig som illustrator og derfor skal jeg kun ha' en gymnasiel uddannelse f... -
Procentsats for karakter i skriftlig matematik?
ForumindlægSom mange andre har jeg lige gennemgået den skriftlige eksamen i matematik A HTX. Nogen der ved noget om, hvor mange procent korrekte opgaver der giver de enkelte karakterer? -
Er jeg dumpet i matematik b?
ForumindlægHej alle sammen.. Har lidt af et problem, kan ikke rigtig finde ud af om jeg er dumpet i matematik b! Årskarakter: 4 i mundtlig og 2 i skriftlig Eksamen: 4 i mundtlig og 0 i skriftlig Er jeg dumpet? -
EKSAMEN- MED EGNE NOTER?!
ForumindlægHey- og tillykke med huerne der snart vælter ned over os :-) ER der nogen der kan give mig et afklarende svar på hvorvidt man må have sine på forhånd lavede noter (dvs. ikke fra forberedelseslokalet noter) med ind til selve eksaminationen i matematik? Helst med en off. begrundelse. Det skal nok l... -
Mundtlig Matematik om differentialkvotient
ForumindlægJeg skal op i mundtlig Matematik A-niveau og her er et af de spørgsmål jeg kan trække til eksamen: 1. Differentialregning: a.Gør rede for begrebet differentialkvotient og giv en geometrisk fortolkning. b.Bevis at funktionerne (f(x) = kvadratrod af x) og g(x) = x^a er differentiable. Nogen der k... -
Matematik på A+ eller A?
ForumindlægKære alle matemaitiske 1g, der står og skal vælge, om de vil have matematik på A niveu fra 2g, eller om de tager B-A vejen.Her er nogle råd til jer:Jeg selv valgte at tage A-A vejen hvilket jeg har fortrudt, da det betyder jeg får en ekstra mundtlig eksamen her i 3g, så jeg får 5 mundtlige i alt.... -
Dansk > matematik ?
ForumindlægEr jeg den eneste der synes at det er forkert at man i dansk "sagtens" kan få 13, mens det i matematik stortset er umuligt?Har hørt om folk der får 13 i dansk, men aldrig i matematik.Og hvis vi sammenligner diktaten man har i folkeskolen skal man "bare" have alle rigtige for a... -
Mundtlig eksamen, Beviser? Hjæælp!!!
ForumindlægHej.. Jeg skal til mundtlig eksamen i matematik B om 4 dage..Har kigget på mit pensum og alle de beviser jeg skal kunne. Jeg er rigtig nervøs, for matematik er slet ikke min stærke side, men det kræver jeg består det for at kunne komme ind på mit drømmestudie. Er der nogen der har nogle tips ti... -
EKSAMEN
ForumindlægHar I nogle hints/hjælp til hvordan jeg skal svare på disse to spørgsmål. Altså hvad synes i jeg skal have med osv. Er mega blank. 12. Det gyldne snit. Du skal koncentrere dig om at vise formlen for ? og konstruere det gyldne snit. 13. Skævvinklede trekanter. Den ønskes en behandling af sinu... -
Matematik a-niveau. Hvis dumper, hvad så?
ForumindlægHej. Jeg har matematik på a-niveau på hf, og jeg er i tvivl om, hvilken betydning det kan have, hvis jeg dumper mundtlig og/eller skriftlig? Kan jeg stadig få fuld hf eksamen? Jeg har ikke været til matematikeksamen på c- eller b-niveau. Jeg er ret overbevist om, at jeg består, men hvis uheldet ... -
Matematik B, kvartilsæt
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal snart til mundtlig matematik eksamen. Et af de spørgsmål der skal besvares omhandler grupperede observationssæt og kvartilsæt. Hvordan regner man kvartilsæt ud når observationerne er grupperede? fx. Interval - Hyppighed - frekvens ]20;30] - 7 - 4,7 % ]30;40] - 4... -
God matematik bog
ForumindlægHej.. Jeg tænkte på om nogle derude kunne anbefale en god matematikbog til måske at blive bedre til de fleste ting i matematik. Går på HTX og vores matematikbog der er "Teknisk matematik", og kunne godt tænke mig at blive god til de mere basiske ting før man går mere teknisk ind i de... -
Statistik - mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal op til eksamen på onsdag i matematik og af vores eksamensspørgsmål er der 2, hvori der står at man kan blive spurgt om statistik. Jeg er i tvivl om hvad jeg skal forberede til eksamen. Jeg tænker lidt at snakke om simpel sandsynlighed først, hvor jeg snakker om en ternin... -
Matematik C eksamenspørgsmål 2011
ForumindlægMatematik C Stx (1.C) 1) Den retviklede trekant. Tedegør for Pythagoras sætning Vis hvorledes du kan beregne sidelængderne i den retviklede trekant ved brug af sætningen. Forklar kort princippet i den aksiomatisk- deduktive metode og bevis sætning I.35 fra Euklids 1. bog 2) Den retvinklede tre... -
Børsmægler efter STX/HHX
ForumindlægHej alle :) Jeg overvejer i øjeblikket, om jeg skal vælge HHX eller STX. De lyder begge tiltalende, dog har jeg STX som general favorit, ikke på grund af fagene eller den slags, men dem på STX plejer at få et bedre gennemsnit. Nu har jeg så siden jeg var ganske "lille" ønsket mig ... -
Hjælp til emne!!!!!
ForumindlægHej Alle ! Jeg har valgt fagene, Samfundsfag A og Dansk A! Jeg havde i starten tænkt mig at skrive noget om Freuds teorier og vil analysere noveller som er Freud relateret. I samfundsfags delen ville jeg komme ind på noget med socialiseringsprocessen! . Men jeg er bare så usikker på hvordan jeg k... -
Matematik A skriftlig
ForumindlægHej. Jeg skal til skriftlig eksamen og sidder og læser op. Er der nogle der kan forklare mig hvad: differentiere polynomier, potensfunktioner, ekx og ln(x) betyder? Hvad skal jeg læse op på omkring dette? -
AT 2010 IDRÆT? Nogle som har et emne i idræt til AT?
Forumindlæg
