Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 2961 til 2980 af 160038
-
Hvilket HTX gymnasium?
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig om de forskellige HTX gymnasier I København? Jeg har ingen idé om hvilket jeg skal vælge, og skal man have tysk? Det stod der I Optagelse.dk og det undrede mig meget. -
Orbit B htx- Opgave O1.7
ForumindlægHey,Plastik holder fylders med 80ml ethanol, beholderns masse er 25gHvad viser Newtonmeteret når beholderen med indhold hænges på Newtonmeteret.------------------hvordan er det nu med (x)ml og vægt?? rho(p) værdi af ethanol er 0,79g/kubik cmJeg gætter på 80ml=80 kubik cmm=p*v <=> m=,79*80 &... -
Matematik termin
ForumindlægHej skal snart, som mange andre 3.g’er op til termins. Jeg skal blandt andet op i matematik, som jeg har på A, og ville derfor lige høre om nogen har en ide om hvad man blandt andet kan Komme op i, eller få af opgaver? Fx vektorer, planer, differential? Helst hvad man kunne få af opgaver i delen ... -
Matematik årsprøve
ForumindlægVil bare lige spørge til 1g årsprøve i matematik. Hvad vil der typisk være til det stykke uden hjælpemidler. Nogle der har ideer ? -
er du matematik nørd?
Forumindlæghej alle sammen :D Jeg har virkelig brug for hjælp til en vigtig opgave i SRP - i matematik. Er du derfor et "geni" til matematik eller har kendskab til Mat på A-niveau, så smid en besked, så sender jeg opgaven :) Tak på forhånd -
Matematik aflevering
ForumindlægBrug for hjælp til matematik aflevering.. Opgave 2 Grethe har indsat hele sin opsparing på 30000 kr. på en konto, der giver 2,1% p.a. a) Hvor mange penge har Grethe på kontoen efter 4 år? Hans har også sat penge ind på en konto med samme vilkår. Efter 7 år har han opsparet 45000 kr. b) Hvor m... -
lektiehjælp til matematik!
Forumindlæghey.. jeg er selvstuderende i matematik B og A og søger en der kan hjælpe mig. jeg forestiller mig en til to gange om ugen i en kortere periode... prisen kan vi tale om. håber der er en derude der er frisk!måske dig...? mangle hilsner, Sarah -
God matematik bog
ForumindlægHej.. Jeg tænkte på om nogle derude kunne anbefale en god matematikbog til måske at blive bedre til de fleste ting i matematik. Går på HTX og vores matematikbog der er "Teknisk matematik", og kunne godt tænke mig at blive god til de mere basiske ting før man går mere teknisk ind i de... -
HF-eksamen skr. dansk august '98
ForumindlægHej.. Er ved at skrive en stil om emne 3 i Hf skr. dansk eksamen august '98.Er der nogen der har skrevet om dette før, og har nogen idéer. Er helt tabt. Aner ikke hvad jeg skal gøre. Ville være meget hvis nogen gad hjælpe mig på rette spor mht. hvordan billederne skal analyseres og fortolkes. -
Hjælp til tag over hovedet i KBH august '09
ForumindlægJeg søger et sted at bo i København til august, da jeg skal starte på dyrlægestudiet d. 1. september. Kigger både på kollegieværelser og bare som room mate. Gerne nær Frederiksbjerg eller i selve midtbyen. Jeg er en pige på 19 år og jeg ryger ikke. Er der nogen, som kender til en plads til lille ... -
fs10 dansk december 2009 opgavesæt
ForumindlægHalløj, Er der tilfældigvis en der har fs10 dansk december 2009 opgavesættet? :)) -
Matematik i renæsssancen
ForumindlægEr der nogle der har forstand på matematik i renæssancen?? Hvad vil være muligt at skrive om i emnerne?? det gyldne snit, fibonacci tallene, eller måske perspektivering? Hvordan kan man koble Matematik og Historie med nogle af de emner? -
Matematik eksamen
ForumindlægHej alle sammen. Jeg går på hhx første år, og har valgt matematik-linjen (det var det eneste jeg havde af valg, da alt andet var taget (skulle skifte skole i sidste øjeblik)). Det vil sige jeg har matematik på a-niveau, men har aldrig været en ørn til matematik. Kan godt finde ud af det i grove t... -
Færdighedsregning ( Matematik)
ForumindlægHej alle sammen Er der nogle af jer der kender en hjemmeside, hvor man kan øve sig på en matematik færdighedsregning? Skal op i det imorgen.. Og er der nogle der har et godt råd? Tak på forhånd -
Hjælp til matematik aflevering
ForumindlægHej alle, jeg er virkelig helt og aldeles fortabt i denne matematik aflevering. Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig? det ville virkelig være dejligt -
HASTER hjælp med en matematik opgave.
ForumindlægHej Har en matematik opgave og håber at i kan hjælpe mig :) En cirkel C har ligningen x^2+y^2+ax+by+c=0. Bestem koefficienterne a, b og c, så cirklen går gennem A(-1,7), B(2,-1) og C(-1,-1). Vink : Afsæt punkterne i et koordinatsystem. på forhånd :) -
Mars og matematik.
ForumindlægPå Mars bliver Marsbilen fjernstyret fra Jorden. Hvilken hastighed må man kører med hvis man på Jorden skulle bremse ved udsigten af en afgrund 5 meter fremme? -
hjælp til matematik(HASTER):::PLZ HJÆLP
Forumindlægjeg sidder nu med en opgave .. som jeg har virkelig bruge for hjælp til at løse den. opgaven lyder sådan her: inden for AB0-blodtypesystemet er fordelingen i Danmark således: Blodtype: 0 A B AB procent : 42 44 10 4 af befolkningen undersøgelser viser, at mavesår er hyppigst hos personer me... -
Haster - En matematik oopgave
ForumindlægHjælp skal afleverer opgaven imorgen....Please Du skal antage, at en flyvemaskine ved en flyveopvisning bevæger sig i et bestemt mønster, så højden målt i fod over jorden er bestemt ved: f(x)=520sin(0,02x)+700, hvor x er tiden i sekunder. Det oplyses, at 100 fod svarer til ca. 30,5m. a) b... -
websites med hjælp til matematik
ForumindlægJeg skal snart til prøve i matematik, og jeg krummer tær bare ved tanken. Jeg får som regel 7 eller 10 i matematik, men jeg føler mig usikker hver gang vi har matematik! Hvis i har nogen (helst nogle) gode links, ville jeg blive meget glad, hvis i gad at dele dem med mig :-)
