Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 3061 til 3080 af 57177
-
Dansk synopse. (:
ForumindlægHej allesammen! (: Er der nogen, som har en synopse, I har brugt til eksamen eller sådan noget? Vil meget gerne se, hvordan man stiller sådan en synopse op, da jeg skal ha' lært det inden eksamen.. På forhånd tak.. Bella -
Skriftlig dansk
ForumindlægNogen der har en ide om hvilke emner som muligvis kunne komme til den skriftlige eksamen 2.g. Et emne kunne vel godt være noget om religions forskelle tænker(Muhammed sagen). -
Synopsis - dansk
ForumindlægJeg skal skrive en synopsis. Jeg har trukket et digt, og skal analysere, fortolke og perspektivere. Det undrer mig at vi ikke har gjordt det flere gange før, for jeg er fuldstændig på bar bund. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal gribe det an, og hvordan man går i dybden i digtet. Er der nogen der k... -
Terminsprøve i dansk?
ForumindlægJeg tænkte om der er nogle, der allerede har været oppe i dansk skriftlig fremstilling? Jeg skal nemlig til terminsprøve i dette her på mandag, og ville lige høre om nogen evt. kender til stile-emmerne? -
dansk stil
ForumindlægJeg har en dansk aflevering til på mandag. Jeg har prøvet at sætte kommaer de rigtige steder, men jeg ved at jeg stadig mangler at sætte komma flere steder. Jeg ha også mange andre fejl. Så er der måske en der vil læse det igennem og hjælpe mig med alle de fejl jeg har. Tak på forhånden. : )... -
Opgave 8005 fra vejledende eksempler på eksamensopaver i matematik STX på A-niveau
ForumindlægHej, jeg er i tvivl om hvordan jeg skal lave denne opgave, som lyder: Bestem til differentialligningen y' + y = 20x + 3 den løsning, hvis graf går gennem punktet P(1,4). Mange tak på forhånd :) -
Jeg går i 2.g STX og jeg vil gerne skifte til HF - HJÆLP
ForumindlægJeg har et vigtigt spørgsmål. Jeg havde virkelig nogle hårde tanker om at skifte til en anden studieretning under 1.g, men det lykkedes mig aldrig ligemeget hvad fordi jeg var meget sent på den og nu står jeg så i 2.g i samme studieretning. Dog er der jo nye HF'er, kan man godt skifte til en ... -
Dansk..Vigtiigt
ForumindlægHey.ER der nogen der kan huske nogle komedietræk i Erasmus montanus??? -
Novelle i dansk
ForumindlægHej, Der er vel ikke nogen som heldigvis ligger inde med novellen som hedder " Paraply, vinduesniche snørebånd" ? :-D - Eller evt nogen som ved hvor jeg kan få/låne den henne? -
dansk opgave hjælp
ForumindlægHej . Jeg skal skrive et essay om krig og fred. men kan ikke rigtig finde en måde at starte essayet på . er der nogen der har nogen ideer? -
Hjælp til dansk vendinger
Forumindlæghej er der nogen der ved hvad, at slå på tråden betyder tak -
HASTER....dansk eksamen..??
ForumindlægHar hørt at, når man trækker et billed plejer der også at være en tekst med det..Er der ALTID en en tekst med?? og er det en novelle??? Skal man så perspektivere teksten med billedet???P.s prøv at besvare lidt grundigt, tak!! -
HJÆÆÆLP DANSK
ForumindlægEr der nogen der er vildt kloge som ved hvad det her handler om eller betyder<3!! Han tier; — da brøles der »Mere, mere!« Han vender sig tavs og peger mod Byen. Der komme Kulmænd flere og flere Stormende ud fra den nærmeste Knejpe. De rive ham med sig, og han tager Ordet Derinde bag Sk... -
Dansk hjææælp
ForumindlægJeg skal skrive en kronik. Hvad ville havde været rigtig godt, at tage med ud fra denne tekst? Tekst vedhæftet -
dansk stil hjælp
Forumindlæghej er der en der gider at hjælpe mig med at sætte komma og punktum i min stil den skal afleveres imorgen be be kan ikke finde ud af det -
Fra dansk til spansk
ForumindlægLos gitanos de dos españoles es derecho fuera del bote de la basura de la ciudad y la reparación de su coche viejo y abollado, como alguna gente joven tiene se rompió. Uno de ellos suspiros: No podemos guardar en la reparación de él. Tenemos que comprar un nuevo. Conozco uno quién sabe dónde uste... -
Dansk essay
ForumindlægGod aften SP :) Nu ved jeg godt det er fredag, men prøver chancen alligevel :D er der nogen, som har lyst til at læse mit essay igennem - bare give nogle gode råd.. ? PÅ forhånd tak -
fra dansk til fransk
Forumindlæghjælp til at rette min oversættelse: Hvad tid sluttede du i går?: quel temps tu a fini hier vi har været i schweiz: on a ete dans la han fik mange gaver til fødselsdag: il eu beaucoup de cadou vi talte meget om vore fremtidsplaner: on parlons beaucoup fremtidsplaner: projet d'avenir de solg... -
Dansk til spansk
Forumindlæg1) Hvor køber du brødet? Jeg køber det i cafeteriet? 2) Jeg ser på bogen. Jeg ser på den. 3) De besvarer alle spørgsmålene. De besvarer dem. 4) Han parkerer bilen. Han parkerer den. 5) Han køber legetøj. Han køber det. 6) De sender ikke gaven. De sender den ikke. 7) I låner penge ud.... -
Dansk stil
ForumindlægNogen der kan hjælpe med at finde hovedsynspunterne i denne tekst: http://www.au.dk/augustus/vis/artikel/fra-mig-til-mig/ VILLE VÆRE FANtastisk
