Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 3501 til 3520 af 14099
-
eksamens spørgessmål i kemi - ioner
ForumindlægSpørgemsålet lyder - Uddyb hvordan ioner dannes, og fokusere især på metal-ioner -
Krig og sammhæng
Forumindlægmangler hjælp til nogle arbejdsspørgsmål og problemstilling til emnet krig og sammenhæng med fokus på 2. verdenskrig? -
Perspektivering til slagterkoner og bagerenker
ForumindlægJeg skal perspektivere til romanen slagterkoner og bagerenker med fokus på kedsomhed og nytte. Nogen der har et eksempel? -
DNA
ForumindlægBeskriv hvad der sker i replikation processen, her er det vigtigt at have fokus på enzymerne. Hvad er skabelon-streng? -
Projektuge produkt ideer
ForumindlægVi har projektuge og har ikke nogen ideer til produkt, vores emne er skilsmisse med fokus på børnene. -
Metode - Psykologi
ForumindlægHejsa alle jer derude! Jeg krydser virkelig fingre for at der er nogen der gider og kan hjælpe mig! Mit spørgsmål lyder således: Jeg er ved at forberede min AT eksamens fremlæggelse med hovedemnet Katastrofe, hvorunder jeg har valgt at arbejde med fagene Psykologi og Biologi med problemf... -
At lyve for piger
ForumindlægEr det forkert at lyve for en pige. For eksempel at man siger, at man holder af hende osv.. men i virkeligheden er det fordi man vil eksperimentere. Det er ikke fordi at jeg gør det, men jeg vil gerne høre jeres mening. Så efter et par måneder siger man, at man har haft andre piger og ikke vil v... -
4 eller 5 A-fag?
ForumindlægHej. Jeg er en pige som går i 2.g og vi skal her imorgen vælge om vi vil hæve et fag eller om vi vil have et ekstra c-fag. Jeg har nu 4 A-fag bestående af: Dansk og Historie (jeg går nemlig på STX) og spansk og matematik. Jeg behøver nemlig derfor ikke at hæve et 5 A-fag da jeg bare kan tage et... -
Darwin (bio og his)
ForumindlægSidder og tænker på en problemformulering til emnet Darwin i biologi og historie.. Skal til vejledning i morgen men har ikke rigtig de store ideer, dog kunne jeg godt tænke mig at beskæftige mig med evolutionsteorien, samt forudsætninger og konsekvenser af den... -
BIO HJÆLP
ForumindlægHej folkens.. skal op i biologi prøve hvor man skal krydse af! Har aldrig prøvet det. Jeg går i 9 klasse. er der nogen der har prøvet?? som kan fortælle mig hvordan prøven er? hvilke slags spørgsmål der kommer?? Tusind tak <'33 -
konflikt darwinisme vs kreationisme/intelligent design?
Forumindlæghej Folkens. jeg sidder og grubler over en At opg. i biologi- Engelsk. men sidder fast i konklusionen til spørgsmålet. Hvad er baggrunden for den nutidige konflikt mellem neodarwinisme og kreationisme/intelligent design? jeg vil virkelig sætte pris på, hvis der er nogen der kan hjælpe mig. på for... -
Fotosyntese
ForumindlægHej alle i søde mennsker :) nogen som vil fortælle mig hvordan fortosyntesen forgår :) her snakker vi om f/k eller også biologi. Skaæ brie det til min eksamen meget snart allerede i morgeb -
Metoder
ForumindlægJeg arbejder i historie med samfundsvidenskabelige tilgang, med fokus på den kvantitative metode. Men har den kvantitative fokus på kildekritik?? selvfølgelig har jeg arbejdet kildekritisk, men skal det med i metodeafsnittet? Tak på forhånd -
Lige et spørgsmål?
ForumindlægNår der står at jeg skal fokusere på udenrigs- og sikkerhedspolitikken efter 11.september. hvad menes der så med sikkerhedspolitik? Er det om USA bruger blød og hårdt magt eller er det statens indenrigspolitik jeg skal fokusere på? -
DHO!!!
ForumindlægHej er der nogen der har nogle gode råd til hvad man skal lægge fokus på i en DHO-opgave Mit hovedemne er Landbolivet i slutningen af 1800-tallet med fokus på fattigdom + perioden det moderne gennembrud -
Reform 2005 - Godt eller skidt?
ForumindlægGymnasiereformen i 2005 står for døren og jeg vil i den anledning høre, hvad du synes om den. Er det godt eller skidt at få en reform? -
3. års opgaven
ForumindlægHej allesammen...Så nærmer 3.årsopgaven sig langsomt med tunge skridt. Jeg må indrømme at jeg er i tvivl om hvad jeg skal skrive om.Jeg har dog hørt noget om at man kan skrive i historie, men om et emne der ligger indenfor samfundsfag?Da jeg har samfundsfag på A-niveau og historie på obligatorisk... -
Nye fag i gymnasiet?
ForumindlægHej derude - lad s få en god, faglig debat igang! Efter selv at have haft et forsøgsfag i min gymnasietid, kom jeg til at tænke på hvilke fag(områder), der ikke p.t. er med i de gymnasiale uddannelser, som I synes burde inkluderes (enten som valgfag eller obligatorisk fag). Personligt mener... -
Hvilken type er du?
ForumindlægEr du typen, der får gode årskarakterer, men halvdårlige eksamenskarakterer? Eller er du typen, der får fine eksamenskarakterer, men dårligere-end-middelmådige årskarakterer? Er du typen, der har en stor spredning i karaktererne - fra 00 til 12? Eller er du typen, der ligger stabilt inden for 02... -
Kan umuligt nå det hele!
ForumindlægJeg skal selv holde et oplæg på ca. 10 min til eskamen, hvoraf 50% af denne skal bestå af metoder. Dvs. jeg har 5 min til at fortælle om mit emne, fag, fakulteter, indledning, problemformulering, konklusion og underspørgsmål! Det kan jeg virkelig ikke nå.. Hvad ska man gøre?? Jeg skal bruge mere ...
