Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 3821 til 3840 af 14099
-
ox (alkohol->aldehyd)
Forumindlæghej. jeg har en oxidation, som jeg ikke kan finde ud at at sætte oxidationstal på. CH3-CH2-CH-CH3-CH2-CH2-OH ---> CH3-CH2-CH-CH3-CH2-CH=O jeg er kommet frem til at det sidste C-atom går fra -I til I (dvs. 2op) men jeg ved ikke hvordan jeg kommer videre, da jeg ikke har noget andet stof at... -
Henrettelsen - haster!
ForumindlægJeg skal analysere Henrettelsen af Tom Kristensen. Men der er en strofe jeg ikke forstår; Nu pudser Bødlen fjerde Gang sit Sværd med samme Klud, mens Nummer fire ramler om, og Blodet pøser ud, og Bødlen træder ganske nær; jeg skelner Hæftet på hans Sværd, et Dragesving paa Hæftets Ring. Det e... -
nogen der ved noget om kemisk analyse-hjælp!
Forumindlæghej, skal skrive om kemisk analyse og vil spørge om nogen kendte noget om emnet, så plz hjælp :) tak! -
Hjælp! Newtons love i historisk og naturvidenskabelige eksempler på fremtidsvisioner!
ForumindlægJeg har ved ikke hvorda jeg skal svare på dette her spørgsmål: Hvad forventede man at kunne klare ved hjælp af Newtons love? emnet er: Newtons love i historisk og naturvidenskabelige eksempler på fremtidsvisioner! Please hjælp mig, det er ret vigtigt! -
Hvornår er skabelsesberetningerne skrevet?
ForumindlægJeg sidder og er ved at læse til eksamen i religion, og blev i tvivl om hvor når skabelsesberetningen er skrevet, og hvornår myten om Adam og Eva er skrevet. -
sproglige kendetegn .. !
ForumindlægHej :) Jeg skal til eksamen i dansk, og er derfor i gang med at finde ud af de sproglige kendeteng for de forskellige perioder. Mit spørgsmål lyder derfor sådan: Er der nogen der ved noget om oplysningstiden, barokken, det folkelige - og det moderne gennembrud? På forhånd tak :) -
Psykolog
ForumindlægHvordan kan man vide hvor stor sandsynlighed, der er for at få job i fremtiden? Har søgt lidt her og der, men synes ikke at jeg skal finde noget brugbart. -
Dansk Demokrati og national identitet?
ForumindlægHvis nogen har noget til dette, må de meget gerne sende det til mig.. dette er mine temaer og har fået en del artikler udleveret.. skal op imorgen kl 08 sidste eksamen, har brug for hjælP? Hjælp mig mk.rasmussen@hotmail.com -
hjæælp (Jan Sonnergaard - den eneste ene, eneste)
Forumindlægnogen som har skrevet en analyse af denne her tekst: Den eneste ene, eneste af Jan Sonnergaard? -
matematik B
Forumindlæghej jeg har brug for hjælp spørgsmålet er vedhæftet -
AT
ForumindlægJeg har besvaret mit sidste spørgsmål, men jeg har det som om, jeg ikke besvarer det rigtigt.. det lyder: hvad var og er konsekvenserne af pasteurisering for fødevareproduktionen og jeg har svaret: Pasteurs opdagelser fik J.C. Jacobsen, til at oprette et laboratorium til undersøgelse af gæringspr... -
Projektopgave
ForumindlægHej :) Jeg har projektopgave i næste uge. Overemnet er tid og jeg vil gerne vælge islam som underemne har i nogle gode bud på et hovedspørgsmål/problemstilling? :) På forhånd tak Hooman :) -
Trafficking
ForumindlægHej jeg er en elev der går i 8 klasse jeg har en projektuge kørende jeg vil stille et par spørgersmål angående om Trafficking det kan være en stor hjælp hvis i kunne svare på det. :) 1. Hvorfor udnytter bagmændene folk? 2. Hvordan påvirker trafficking/menneskehandel os andre i Danmark? -
hvordan analyserer jeg breve?
Forumindlægjeg skal analysere og fortolke 5 breve men ved ikke hvordan jeg skal gribe det an da der ikke er en bestemt analyse til breve ( af hvad jeg ved i er MEGET velkomne til at sende link hvis i kender til en) skal jeg bare analysere den som enhver anden tekst? og er der nogle som ved om brevgenren h... -
Integralregning teori til projekt
ForumindlægHej. Jeg er i gang med et matematik projekt i integralrening med henblik i Rumfang og overfladeareal af omdrejningslegemer Jeg skal skrive en kort og præcis teori til dette, men hvad vil være væsentligt at have med i den. Nogle gode forslag? Jeg er nemlig i tvivl om man må putte fo... -
2. Verdenskrigens TIDSLINJE
ForumindlægHej. Jeg har fået en bog, og vi skulle læse det første kapitel. Det handler om 2. verdenskrigen. Det er meget spændende, men det kunne være bedre, hvis jeg havde en tidslinje. Jeg kan bare ikke finde en. Så - - Er der nogle som hurtigt ville bruge tid på at lave en tidslinje, eller havde fundet e... -
Hjælp til forberedelse til NG eksamen.
ForumindlægHej SP Jeg skal på fredag op i Natur Geografi som jeg har på C niveau STX, mit spørgsmål er nu hvordan jeg skal forberede mig? Vi har af vores lærer fået uddelt en spørgsmålsliste hvor der er 10 overskrifter som afgrænser hvert emne, det er eksempelvis: "Vejrudsigten har stor indflydelse p... -
tips til 9.kl
Forumindlæghej jeg er en pige på 15 år, der skal i 9.kl efter sommerferien. jeg ville hører om i har nogle gode råd om eksamen, notatteknikker, hvilke fag jeg skal være ekstra omhyggelig omkring PÅ FORHÅND TUSIND TAK!!!! -
Idealisme og materialisme
ForumindlægHvornår er et historiesyn i en tekst idealistisk og materealistisk. Hvad er er forskellen? -
Folkevise - hvilken genre?
ForumindlægHej folk! Jeg skal skrive en litterær artikel om en stykke af tryllevisen "Ridder i Hjorteham". Det drejer sig om stykket som følger: 1. Hr. Lave boer sig ude ved Aa, Han kan baade seile og roe; Han lokker saa mangen stolt Jomfru, Han giver dem løse Tro. Drømt haver Svenden ...
