Geografi

Hjælp til forberedelse til NG eksamen.

18. juni 2018 af alex7485 - Niveau: C-niveau

Hej SP 

Jeg skal på fredag op i Natur Geografi som jeg har på C niveau STX, mit spørgsmål er nu hvordan jeg skal forberede mig? Vi har af vores lærer fået uddelt en spørgsmålsliste hvor der er 10 overskrifter som afgrænser hvert emne, det er eksempelvis: "Vejrudsigten har stor indflydelse på vores dagligdag", vi har ydermere fået opgivet et eksempel på et eksamenspørgsmål, hvor der er en overskrift og under den står der 3 underspørgsmål, som ikke kendes på forhånd. Man skal derudover også finde 3-5 bilag som skal indgå i besvarelsen. Min idé var at forberede svar på de to første underspørgsmål til alle 10 emner, og finde bilag som passer til min besvarelser. Men det er utroligt tidskrævende og jeg er ikke sikker på effektiviteten. Derfor er mit spørgsmål altså, hvad kan jeg gøre for at forberede mig? Skal jeg udfører min idé, måske bare løbe pensum igennem, hvad tænker i? 

Tak på forhånd! 


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. juni 2018 af sofe1

Hvis nu dit over emne var vand og der to under spørgsmål, som kan være:  hvor kommer drikke vand fra ? eller hvordan renses spildvandet? . så besvar du spørgsmålende og  finder figur til dem. Bagefter kigger på dit pensum og ser hvad du har haft om vand som du kan inddrage i din besvarlese af spørgsmålende, dette er en god måde at forbredde sig på .  


Brugbart svar (0)

Svar #2
20. juni 2018 af PSXL

Hvornår fik du spørgsmålslisterne opgivet fra din lærer? 
Det er en god idé at lave en slags besvarelse af dem alle med fokus på pensum og eventuelle bilag. Og så evt. dispositioner.


Skriv et svar til: Hjælp til forberedelse til NG eksamen.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.