Geografi
Hvis man ikke var der, til forsøget
Hej folkens,
Vi har nu om viskositet i magma i NG, men jeg var dsv. ikke i stand til at komme til timen da vi lavede forsøg. Jeg har fået resultater fra en klassekammerat som der var der, men jeg er usikker på, om jeg skal sige hvor jeg fik resultaterne fra? Specifikt, om det ville tælle som plagiat?
Tak på forhånd!
Svar #2
21. november 2024 af AngelOneOne
Hej,
Du skal altid, som i ALTID, oplyse hvor du har dine data fra. Det er uanset om du selv har stået for at fremskaffe data ved f.eks. et forsøg, du har fået data fra andre, eller du har hentet data i en publikation eller andre steder.
Jeg går ud fra, at når du siger du har fået resultater fra en klassekammerat, så mener du at du har fået de data du skal bearbejde i forbindelse med opgaven/rapporten, og ikke bare hele opgaven/rapporten færdiglavet. Du skal selvfølgelig selv lave opgaven/rapporten ud fra de data forsøget har givet.
At du ikke selv har kunnet få datagrundlaget, fordi du ikke var til stede under forsøget, gør ikke at du ikke kan løse opgaven/rapporten med data fra andre, bare du oplyser at du ikke selv har stået for datagrundlaget grundet manglende deltagelse ved forsøget.
I alle tvivlstilfælde, skal du spørge din underviser som #1 skriver.
/Angel
"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
“Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein
Skriv et svar til: Hvis man ikke var der, til forsøget
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.