Søgning på: historie noter hf. Resultater: 3841 til 3860 af 33009
-
1.g Dansk-/Historie opgave!! : hvad kan man perspektivere H.C. Andersens eventyr "Skyggen" til??!
Forumindlæghej jeg har et problem.. jeg skal aflevere min dansk-/historie opgaves problemformulering senest imorgen d. 26/5 2010. Jeg har valgt at skrive i dansk, og skal analysere H.C. Andersens eventyr "skyggen" , men jeg har ingen anelse om hvilket af Andersens andre eventyr der ville være gode... -
historie eksamen stx: emne:"ideologiernes kampe: vånehvile 11-11-1918 til Berlinmurens fald"
Forumindlæghej. jeg har lige trukket mit emne til historie eksamen. jeg har fået følgende kilder: 1. tjernajevs dagbog om sovjetsystemets krise 2. Gorbatjov om Sovjetunionens problemer, 1987 3. USSR frimærke fra 1988 - taget fra: http://en.wikipedia.org/wiki/File:USSR_stamp_Perestroyka1_1988_5k.jpg 4. stat... -
Hej med jer!
ForumindlægJeg skal op i historie eksamen om to uger, derfor vil jeg lige høre om nogen af jer har historie noter, som jeg kan bruge. Generelt noter om alle emner indenfor historie. På forhånd tak. -
Vedr. motiv i historien "You are now entering the human heart"
ForumindlægHej! Som overskriften afslører kan jeg ikke se hvad motivet er i den engelske historie, "You are now entering the human heart". Historien er skrevet af Janet Frame. Jeg håber at der er nogen derude der kender den og måske kan hjælpe mig Fortsæt god aften! -
Kulturfagpakken - eksamen
ForumindlægHej Hvordan foregår eksamen i kultorfagpakken på HF? Er det en 24-timers eksamen eller? -
Hej jeg var oppe i skriftlig dansk i dag og træk analyserende oplæg opgaven lød på. Skriv til et hf-hold et analyserende oplæg om, hvordan nyheder kan skild...
ForumindlægHej jeg ville høre om der er nogen som kan se min opgave i gennem og evt give mig en kommentar med venlig hilsen daniel -
Kendte kilder...eller?!
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i historie, og regnede med at vi foruden pensaopgivelserne fik udleveret en kildeliste. Vores lærer har ikke været så flink til at gennemgå specielt mange kilder. Men der er ingen kildeliste. Nu har vi kontaktet læreren, men svaret vi bliver spist af med er: "(...)J... -
Jeg har brug for matematiknoter på c
ForumindlægHeeeeeeeeeeeeeej er der ikke nogle der har matematiknoter på C nivau hf???? -
Der kastes en rød og en blå terning og øjentallene noteres. Gør rede for, at udfaldsrummet indeholder 36 udfald. Hændelsen A er A. summen af øjnene er 9. Skr...
ForumindlægDer kastes en rød og en bla° terning og øjentallene noteres. Gør rede for, at udfaldsrummet indeholder 36 udfald. Hændelsen A er A. summen af øjnene er 9. Skriv samtlige udfald i denne hændelse op. Hvad bliver sa° P(A)? Samme spørgsma°l for hændelserne de to terninger viser samme øjental de to... -
"Without the power to punish, which the state conferred upon the master, bondage could not have existed. By comparison, all other techniques of control ...
ForumindlægJEg forstår ikke denne her sætning nogen der kunne oversætte ? Og forklar mig betydning af sætning. Taak. -
Hjælp jeg vil gerne skriv resume om A man had not seen his long-lost sister for 43 years ... or so he thought http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/reunite...
ForumindlægA man had not seen his long-lost sister for 43 years ... or so he thought. Ken Whitty had lost touch with Yvonne but, incredibly, they were living only 300 yards apart in Neighbouring streets. Ken, 64, said: "I've walked past this house lots of times and I've even seen here in t... -
Fresa y chocolate
ForumindlægHej, Jeg skal til december skrive SRP om "Fresa y chocolate" og tænkte om nogen sad inde med nogle noter til historien (noter til filmen, modtages også gerne):) På forhånd tak for hjælpen :) -
Hjælp jeg skal lave en synopsis af mellemøsten fra kold krig til kulturkonflikt. Historie B niveau, men jeg er helt fortabt har virkelige brug for hjælp.
ForumindlægHjælp jeg skal lave en synopsis af mellemøsten fra kold krig til kulturkonflikt. Historie B niveau, men jeg er helt fortabt har virkelige brug for hjælp. Tusind tak -
Ha (jur)
ForumindlægJeg er i tvivl om jeg skal have samfundsfag B for at komme ind, eller om Historie B er nok. Jeg går på HF så jeg får Historie B -
Stakkels mig
Forumindlæghej Jeg har det problem at jeg hverken forstår tekster eller kan følge med mere.. Jeg går til læsepædagog og jeg kan hellere ikke se om det hjælper. Jeg skriver brainstorms over de tekster vi får for og prøver at forstå det,men mit sprog bliver næsten lign fra bogen af..Jeg har et snit på 1.6 og ... -
Differential og integral
ForumindlægHej derude. Nu er jeg stødt på grund midt i helvede. Dette emne er min store mur!! Jeg skal til at lave hjemmenoter til min vintereksamen. Min lærer har givet mig nogle vejledende spørgsmål således jeg helst skulle ende med nogle brugbare noter til min eksamen. Er der evt. nogen som ligger i... -
fodnoter?
Forumindlæg..Hvor mange fodnoter har i gennem jeres SSO? Kan ikke finde ud af om jeg gør det rigtigt. For jeg har læst mig frem til al min viden på emnet, så kan egentlig finde fodnoter til alt, hvor jeg har læst det! Så vil lige høre hvad der er "normalt"? -
Noteteknik
ForumindlægHej alle.. Jeg sidder som mange andre og læser til studentereksamen, og er færdig om 2 uger. Men jeg ønsker at høre jer: Hvordan er jeres noteteknik? For når jeg skriver noter, så kommer jeg meget til at skrive af, fordi jeg ikke lige kan finde den bedste formulering... -
HJÆLP MIG DENNE GANG
Forumindlægjeg går på HF, og vi har noget der hedder eksamensprojekt. mit emne "PALÆSTINA KONFLIKTEN", og opgaven skal skrives i DE TO FAG Historie og religion. HVIS DER NOGEN DER TILFÆLDIGT HAR SKREVET ELLER FREMLAGT OM DETTE EMNE ELLER KAN GIVE NOGLE GODE TIPS,SÅ BEDES DE VENLIGST KONTAKT MIG. D... -
Notater
ForumindlægNogen her der har nogle gode afsætnings notater til niv A på HH ? :) har sygt travlt med IØ, EØ, dansk og engelsk... er villige til en byttehandel :) har ca 50 siders notater til IØ.
